🏁 Ο «σιωπηλός Γερμανός» που παραλίγο να γίνει βασιλιάς

🏁 Ο «σιωπηλός Γερμανός» που παραλίγο να γίνει βασιλιάς

🏁 RACE RADIO - Ακούστε το Άρθρο
1x
Έτοιμο για ανάγνωση

🏁 Ο «σιωπηλός Γερμανός» που παραλίγο να γίνει βασιλιάς

Γεννημένος το 1967 στο Mönchengladbach της Γερμανίας, ο Heinz-Harald Frentzen μεγάλωσε μέσα στα συνεργεία και τα καρτ. Ο πατέρας του, ιδιοκτήτης συνεργείου, του έμαθε από μικρό παιδί να αγαπά τη μηχανική όσο και την ταχύτητα. Μαζί με τον μικρό Michael Schumacher, που έτρεχε στα ίδια τοπικά καρτ πρωταθλήματα, ο Frentzen έκανε τα πρώτα του βήματα στον μηχανοκίνητο κόσμο. Οι δυο τους ξεκίνησαν σχεδόν χέρι-χέρι  και έμελλε να γίνουν οι δύο «αντίπαλοι Γερμανοί» της Formula 1.

Η μεγάλη ευκαιρία που χάθηκε

Μετά από εντυπωσιακές εμφανίσεις στις μικρές κατηγορίες, ο Frentzen μπήκε στη Formula 1 το 1994 με τη Sauber, την ίδια χρονιά που ο Senna σκοτώθηκε και ο Schumacher άρχισε την κυριαρχία του. Ο Peter Sauber πίστευε πολύ στον Frentzen και μάλιστα είχε απορρίψει τον Schumacher παλαιότερα  ένα ιστορικό “what if” της F1.

Παρότι γρήγορος, ο Frentzen συχνά φαινόταν «υπερβολικά ήρεμος» για να επιβληθεί. Δεν έψαχνε την πολιτική των paddock· ήθελε απλώς να οδηγά.

Η χρυσή χρονιά στη Jordan (1999)

Μετά από δύσκολα χρόνια στη Williams, όπου έπρεπε να καλύψει το τεράστιο κενό του Damon Hill, ο Frentzen μετακινήθηκε στη Jordan το 1999 και εκεί ήρθε η κορύφωσή του.

Η σεζόν εκείνη ήταν σχεδόν παραμυθένια:

Νίκησε στην Γαλλία, υπό βροχή και χάος.

Νίκησε και στην Ιταλία, με στρατηγική μάθημα υπομονής.

Ανέβηκε στο βάθρο 6 φορές και μέχρι το τέλος της χρονιάς πάλευε θεωρητικά για το παγκόσμιο πρωτάθλημα, απέναντι σε Häkkinen και Irvine!

Η μικρή ομάδα της Jordan είχε βρει στο πρόσωπό του έναν ήρεμο αλλά ατσαλένιο πιλότο που οδηγούσε «σαν επιστήμονας». Ο ίδιος έλεγε:

«Δεν χρειάζεται να φωνάζεις για να είσαι γρήγορος.»

Η πτώση και η φιλοσοφική πλευρά

Μετά το 2000, η καριέρα του πήρε την κάτω βόλτα οι αποχωρήσεις από τη Jordan, κακές συνεργασίες με τη Prost και την Arrows, με πολλά μηχανικά προβλήματα στην τελευταία. Ο Frentzen δεν έκρυψε ποτέ την απογοήτευσή του από τον εμπορικό και πολιτικό χαρακτήρα της F1.

Όταν αποσύρθηκε, δεν εξαφανίστηκε. Αντιθέτως, έφτιαξε ένα δικό του ηλεκτρικό project car (το HHF Hybrid Concept) πολύ πριν η Formula E γίνει μόδα. Επίσης συμμετείχε σε αγώνες DTM και GT, πάντα με σεβασμό από τους μηχανικούς για την τεχνική του ευφυΐα.

Ο μηχανικός-οδηγός

Ίσως το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του Frentzen ήταν ότι σκεφτόταν σαν μηχανικός μέσα στο κόκπιτ. Πολλές φορές έκανε δικές του ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο, έλυνε ηλεκτρονικά προβλήματα μόνος του, και έδινε feedback που οι μηχανικοί θεωρούσαν ότι έφτανε στο επίπεδο ενός σχεδιαστη!!!

Ήταν, με λίγα λόγια, ήταν «σκεπτόμενος πιλότος»  ένας τύπος που δεν φώναζε ποτέ, αλλά ήξερε ακριβώς τι έκανε.

Η κληρονομιά

Ο Frentzen δεν έγινε ποτέ παγκόσμιος πρωταθλητής. Όμως όσοι ξέρουν την εποχή των ‘90s θυμούνται ότι, αν οι συνθήκες ήταν λίγο διαφορετικές, θα μπορούσε να είναι ο πρώτος Γερμανός πρωταθλητής, και όχι ο Schumacher.

Έμεινε στην ιστορία ως ένας άνθρωπος αξιοπρεπής, καθαρός, και τεχνικά πανέξυπνος  ένας ήρωας δεύτερης γραμμής, αλλά με χαρακτήρα που σήμερα λείπει από τη Formula 1.

Comments

Related Articles

Από το “GP2 Engine” στη Δόξα: Πώς η Honda Απέτυχε με τη McLaren αλλά Θριάμβευσε με τη Red Bull
11, OCT

Από το “GP2 Engine” στη Δόξα: Πώς η Honda Απέτυχε με τη McLaren αλλά Θριάμβευσε με τη Red Bull

2Fast 0
Read More
Αφιέρωμα: Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και η αυτοκρατορία του 2013
9, OCT

Αφιέρωμα: Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και η αυτοκρατορία του 2013

2Fast 0
Read More
Racing Point RP20: Το «ροζ βέλος» της Formula 1
26, SEP

Racing Point RP20: Το «ροζ βέλος» της Formula 1

2Fast 0
Read More