Αφιέρωμα: Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και η αυτοκρατορία του 2013
Το 2013 αποτελεί ίσως την κορυφαία στιγμή της καριέρας του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Formula 1. Με την Red Bull Racing, ο Γερμανός οδηγός κατέκτησε το τέταρτο συνεχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα, επιβεβαιώνοντας την πλήρη κυριαρχία του πάνω σε αντιπάλους και μονοθέσια. Ήταν η χρονιά που σφράγισε την εποχή των κινητήρων V8 και ανέδειξε τον Φέτελ ως έναν από τους σπουδαιότερους πιλότους όλων των εποχών.
Η σεζόν ξεκινά με μάχες
Το πρωτάθλημα του 2013 είχε 19 αγώνες και στην αρχή τίποτα δεν έδειχνε ότι θα εξελισσόταν σε μονόλογο.
Ο Κίμι Ραϊκόνεν άνοιξε τη χρονιά με νίκη στη Μελβούρνη για λογαριασμό της Lotus.
Ο Φερνάντο Αλόνσο κέρδισε στην Κίνα και στη Βαρκελώνη, δείχνοντας ότι η Ferrari μπορούσε να απειλήσει.
Η Mercedes, με τον Χάμιλτον και τον Ρόσμπεργκ, κέρδιζε pole positions και σταδιακά έμπαινε στη μάχη.
Ο Φέτελ απάντησε με νίκες στη Μαλαισία (μέσα από το επεισοδιακό “Multi-21” με τον Μαρκ Γουέμπερ), στον Καναδά και στη Γερμανία. Στο πρώτο μισό της χρονιάς το πρωτάθλημα ήταν ακόμη ανοιχτό.
Το turning point μετά το καλοκαίρι
Όλα άλλαξαν μετά το θερινό διάλειμμα. Στο Σπα, ο Φέτελ κέρδισε με εμφατικό τρόπο και από εκεί και πέρα άρχισε το θρυλικό σερί:
9 συνεχόμενες νίκες (Βέλγιο, Ιταλία, Σιγκαπούρη, Κορέα, Ιαπωνία, Ινδία, Άμπου Ντάμπι, ΗΠΑ, Βραζιλία).
Σε κάθε πίστα, σε κάθε συνθήκη, είτε στεγνή είτε βρεγμένη, ο Φέτελ και η Red Bull ήταν ασταμάτητοι.
Το RB9, με την αεροδυναμική μαεστρία του Άντριαν Νιούι και τον κινητήρα Renault RS27, αποδείχτηκε το πιο ολοκληρωμένο μονοθέσιο του grid. Σε συνδυασμό με την ικανότητα του Φέτελ να μεγιστοποιεί την απόδοση, δημιούργησαν ένα αχτύπητο δίδυμο.
Η στέψη στην Ινδία
Στις 27 Οκτωβρίου 2013, στο Grand Prix Ινδίας, ο Φέτελ σφράγισε τον τίτλο με τρεις αγώνες να απομένουν. Η εικόνα του να βγαίνει από το μονοθέσιο και να γονατίζει μπροστά στο RB9, προτού πανηγυρίσει με εντυπωσιακά "donuts", έγινε εμβληματική. Ήταν ο νεότερος οδηγός που κατέκτησε τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα (2010–2013), μπαίνοντας σε μια λέσχη που μέχρι τότε περιλάμβανε μόνο τον Σουμάχερ και τον Φαντζίο.
Η κληρονομιά του 2013
Το 2013 ήταν η κορύφωση της αυτοκρατορίας της Red Bull και η τελευταία χρονιά της εποχής των V8. Από το 2014 ξεκίνησε η υβριδική εποχή και η Mercedes ανέλαβε τα ηνία.
Όμως η σεζόν του 2013 θα μείνει για πάντα ως η χρονιά της τελειότητας για τον Σεμπάστιαν Φέτελ:
Απόλυτος έλεγχος στην πίστα.
Ψυχολογική υπεροχή έναντι όλων των αντιπάλων.
Ένας οδηγός που έφτασε στο ζενίθ της καριέρας του, αφήνοντας ανεξίτηλο το όνομά του στην ιστορία του σπορ.
Το 2013 ήταν η σεζόν που ο Σεμπάστιαν Φέτελ έγινε θρύλος. Με 13 νίκες, 9 συνεχόμενες στο τέλος και τέσσερα πρωταθλήματα στη σειρά, απέδειξε ότι η Formula 1 είναι θέμα ταχύτητας, αλλά και απόλυτης συνέπειας, πνευματικής δύναμης και αδιάκοπης δουλειάς.
Comments