Grand Prix Καναδα 2025: - Τεχνικό Report Αναβαθμίσεων Όλων των Ομάδων! 🏁🇨🇦🏎️

Grand Prix Καναδα 2025: - Τεχνικό Report Αναβαθμίσεων Όλων των Ομάδων! 🏁🇨🇦🏎️

Grand Prix Καναδα 2025: - Τεχνικό Report Αναβαθμίσεων Όλων των Ομάδων! 🏁🇨🇦🏎️

Με την έναρξη του Καναδικού Grand Prix 2025, στις 13-15 Ιουνίου, οι ομάδες της Formula 1 παρουσίασαν τις τελευταίες τους αναβαθμίσεις, επιδιώκοντας να βελτιστοποιήσουν την απόδοση των μονοθεσίων τους για τις ιδιαιτερότητες της πίστας του Μόντρεαλ. Ο Roman De Lauw, ο εκπρόσωπος μέσων της FIA Formula One, ενημέρωσε όλες τις ομάδες και τους αξιωματούχους σχετικά με τις υποβολές παρουσίασης των μονοθεσίων.

0. TL;DR (3 λεπτά ανάγνωσης) ⏱️

Το Grand Prix του Καναδά 2025 (13-15 Ιουνίου) αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον! Οι ομάδες φέρνουν αρκετές τεχνικές αναβαθμίσεις, με έμφαση στις μπροστινές πτέρυγες, τα δάπεδα και τα συστήματα ψύξης. Η πίστα του Μόντρεαλ, το Circuit Gilles Villeneuve, είναι γνωστή για την ανάγκη χαμηλής-μέσης κάθετης δύναμης, τις μεγάλες ευθείες και τις απαιτήσεις στα φρένα. Ο καιρός στο Μόντρεαλ μπορεί να είναι απρόβλεπτος, φέρνοντας συχνά βροχές, ενώ η στρατηγική ελαστικών τείνει να περιλαμβάνει πολλαπλά pit-stops λόγω της φθοράς και της φύσης του σιρκουί. Οι βαθμολογίες πρωταθλήματος θα καθοριστούν μετά τον αγώνα του Μονακό, με τις ομάδες να διεκδικούν κάθε βαθμό. Ετοιμαστείτε για ένα GP γεμάτο δράση! 🏎️💨

1. Τεχνικές Αναβαθμίσεις Ομάδων 🛠️

Οι ομάδες υπέβαλαν τις δηλώσεις αναβαθμίσεων για το Καναδικό Grand Prix, όπως φαίνεται στο επίσημο έγγραφο Car Presentation Submissions, με ημερομηνία 13 Ιουνίου 20255.

  • McLaren Formula 1 Team 🧡💨:
    • Μπροστινή Πτέρυγα: Νέα γεωμετρία της μπροστινής πτέρυγας με στόχο τη βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση σε ευρύ φάσμα στάσεων, μέσω ανασχεδιασμού κύριων στοιχείων και εισαγωγής «ουρών γοργόνας» στην ακροπτέρυγα.
    • Πίσω Πτέρυγα: Ενημερωμένη έκδοση της πίσω πτέρυγας μεσαίας κάθετης δύναμης, η οποία επιτρέπει πιο αποτελεσματική κάλυψη ενός μεγαλύτερου εύρους αντίστασης, κατάλληλη για πολλαπλές πίστες.
    • Μπροστινή Ανάρτηση: Μια μικρή τροποποίηση στη γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης, η οποία συνοδεύεται από μια ενημερωμένη αεροδυναμική επιφάνεια, για να προσαρμόσει την αλλαγή της γεωμετρίας και να βελτιστοποιήσει την τοπική ροή.
  • Scuderia Ferrari HP 🐎🛑: Δεν υπέβαλε αναβαθμίσεις για αυτό το Grand Prix.
  • Red Bull Racing 🐂💨: Δεν υπέβαλε αναβαθμίσεις για αυτό το Grand Prix.
  • Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team 🌟:
    • Γωνία Πατώματος: Αυξημένη περιοχή εισόδου και εξόδου του μπροστινού αγωγού ψύξης φρένων για να καλύψει την υψηλή απαίτηση ψύξης των φρένων για αυτή την πίστα.
    • Άκρο Πατώματος: Μειωμένη χορδή πτερυγίου και τροποποιημένα πτερύγια, αυξάνοντας τη ροή μάζας κάτω από το μπροστινό πάτωμα και τη δημιουργία στροβιλισμού από το σύστημα φρακτών, αυξάνοντας το φορτίο του πατώματος.
  • Aston Martin Aramco F1 Team 🟢🌿:
    • Μπροστινή Γωνία: Μπροστινός αγωγός φρένων με μεγαλύτερη έξοδο. Η μεγαλύτερη περιοχή εξόδου για τον μπροστινό αγωγό φρένων αυξάνει τη ροή μάζας μέσω της μπροστινής γωνίας, αυξάνοντας την ψύξη για τα χαρακτηριστικά αυτής της πίστας.
  • BWT Alpine F1 Team 💙💖:
    • Μπροστινή Πτέρυγα: Ανασχεδιασμένο και κοντύτερο πτερύγιο. Το πτερύγιο έχει κοντύνει και ανασχεδιαστεί, παράγοντας λιγότερο φορτίο, προσφέροντας έτσι το εύρος αεροδυναμικής ισορροπίας που μπορεί να απαιτηθεί για τα χαρακτηριστικά της πίστας.
  • MoneyGram Haas F1 Team 🇺🇸⚫: Δεν υπέβαλε αναβαθμίσεις για αυτό το Grand Prix.
  • Visa Cash App Racing Bulls 🩷💙:
    • Μπροστινή Πτέρυγα: Το πιο πίσω στοιχείο του μπροστινού πτερυγίου διαθέτει μικρότερο μήκος χορδής. Σε χαμηλότερα επίπεδα πίσω πτέρυγας, το μονοθέσιο πρέπει να ισορροπηθεί με μειωμένη μπροστινή κάθετη δύναμη. Αυτό το πτερύγιο με μειωμένη χορδή επιτρέπει στην αεροδυναμική ισορροπία να μειωθεί πέρα από το ελάχιστο εύρος που επιτυγχάνεται από το προηγούμενο πτερύγιο, μειώνοντας το φορτίο που παράγεται από την μπροστινή πτέρυγα σε δεδομένη γωνία πτερυγίου.
    • Πίσω Γωνία: Το σχήμα της κάτω ακροπτέρυγας έχει αναθεωρηθεί. Ο στροβιλισμός που εκτοξεύεται από το μικρό πτερύγιο του αεραγωγού των φρένων βοηθά στη διαχείριση της ροής αέρα γύρω από το ελαστικό και τον διαχύτη. Αυτή η αναβάθμιση βελτιώνει την ποιότητα και τη συνέπεια του εκτοξευόμενου στροβιλισμού, γεγονός που με τη σειρά του αυξάνει την πίσω κάθετη δύναμη.
  • ATLASSIAN Williams Racing 🔵⚪: Δεν υπέβαλε αναβαθμίσεις για αυτό το Grand Prix.
  • Stake F1 Team KICK Sauber 💚🖤: Δεν υπέβαλε αναβαθμίσεις για αυτό το Grand Prix.

2. Πίστα του Καναδά – Χαρακτηριστικά & Προσπεράσεις 🗺️💨

Το Circuit Gilles Villeneuve στο Μόντρεαλ είναι μια ημι-μόνιμη πίστα που συνδυάζει στοιχεία αστικού κυκλώματος με ταχύτατες ευθείες και απότομα σημεία φρεναρίσματος. Είναι γνωστή για τις υψηλές ταχύτητες και τις μεγάλες ζώνες φρεναρίσματος, οι οποίες ευνοούν τις προσπεράσεις, ειδικά στο περίφημο "Wall of Champions" (Στροφή 13/14) και στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Η πίστα απαιτεί χαμηλή έως μέση κάθετη δύναμη και θέτει μεγάλη επιβάρυνση στα φρένα και την πρόσφυση κατά την έξοδο από τις αργές στροφές. Συνήθως υπάρχουν δύο ζώνες DRS: μία στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και μία μεταξύ των στροφών 7 και 8, ενισχύοντας τις ευκαιρίες για μάχες ρόδα με ρόδα.

3. Στρατηγικές Προβλέψεις 📊💡

Η στρατηγική ελαστικών στο Grand Prix του Καναδά είναι συχνά πολύπλοκη λόγω της φύσης της πίστας, που καταπονεί τα ελαστικά, ιδιαίτερα αυτά που παρέχουν πρόσφυση στις εξόδους των στροφών και αντέχουν στα δυνατά φρεναρίσματα.. Συνήθως, αναμένονται ένα με δύο pit-stops, ανάλογα με τον ρυθμό φθοράς των ελαστικών και τις καιρικές συνθήκες. Το 2024, η Pirelli είχε φέρει τις C4, C5 και C6 γόμες (σκληρή, μέση, μαλακή), και είναι πιθανό να δούμε παρόμοια επιλογή για το 2025, με τη μαλακή γόμα να προσφέρει ταχύτητα, αλλά με αυξημένη φθορά.

4. Καιρικές Συνθήκες ☀️🌡️

Μόντρεαλ, QC, Καναδάς

Τρέχουσες συνθήκες: Εν μέρει ηλιοφάνεια, 60°F (16°C)

Ημερήσια πρόγνωση:

  • Παρασκευή, Ιουνίου 13: Χαμηλή: 52°F (11°C), Υψηλή: 65°F (18°C), Περιγραφή: Εν μέρει ηλιοφάνεια
  • Σάββατο, Ιουνίου 14: Χαμηλή: 53°F (12°C), Υψηλή: 69°F (21°C), Περιγραφή: Νεφώσεις και ήλιος
  • Κυριακή, Ιουνίου 15: Χαμηλή: 58°F (14°C), Υψηλή: 73°F (23°C), Περιγραφή: Υποχώρηση νεφώσεων
  • Παρασκευή 13 Ιουνίου: Εν μέρει ηλιοφάνεια, High: 18 °C, Low: 11 °C. Πολύ χαμηλές πιθανότητες βροχής.
  • Σάββατο 14 Ιουνίου: Νεφώσεις και ήλιος, High: 21 °C, Low: 12 °C. Ελάχιστες βροχοπτώσεις (≤10%).
  • Κυριακή 15 Ιουνίου (Ημέρα Αγώνα): Υποχώρηση νεφώσεων, High: 23 °C, Low: 14 °C. Καθαρός ουρανός με σχεδόν μηδαμινή πιθανότητα βροχής.

Συνολικά, το Σαββατοκύριακο προβλέπεται ξηρό, με ήπια ηλιοφάνεια και χαμηλές θερμοκρασίες, μειώνοντας την αβεβαιότητα στη στρατηγική ελαστικών και επικεντρώνοντας την προσοχή στις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις και τις επιλογές pit-stop.

5. Προσδοκίες & Δυνατοί Πρωταγωνιστές 🤩🏎️

Με βάση τις αναβαθμίσεις που δηλώθηκαν, ομάδες όπως η McLaren, η Mercedes, η Aston Martin, η Alpine και η Visa Cash App Racing Bulls αναμένεται να επιδιώξουν βελτιωμένη απόδοση με τις νέες τους λύσεις. Αντίθετα, οι Ferrari, Red Bull, Haas, Williams και Sauber δεν έχουν δηλώσει αναβαθμίσεις για αυτό το γεγονός, επιλέγοντας πιθανώς να εστιάσουν στην προσαρμογή των υπαρχόντων πακέτων τους στην πίστα. Το Grand Prix του Καναδά αναμένεται να προσφέρει έντονο ανταγωνισμό, καθώς κάθε ομάδα θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει στο έπακρο το μονοθέσιό της. ⏱️🏎️

6. Συνοψίζοντας τις Αναβαθμίσεις του Πίνακα 📝

Συνοψίζοντας τις τεχνικές αναβαθμίσεις που υποβλήθηκαν για το Grand Prix του Καναδά 2025, παρατηρούμε ότι αρκετές ομάδες επικεντρώνονται σε αεροδυναμικές βελτιώσεις και προσαρμογές ειδικά για την πίστα.

Upgrades

Σύρετε για περισσότερα
ΟμάδαΕξάρτημαΠεριγραφή
McLaren Formula 1 TeamFront WingΝέα γεωμετρία & “mermaid tails” για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.
McLaren Formula 1 TeamRear WingMedium-downforce, μεγαλύτερο drag-range για ευέλικτη ρύθμιση ανά circuit.
McLaren Formula 1 TeamFront SuspensionΤροποποιημένη γεωμετρία & updated αεροδυναμική επιφάνεια για καλύτερη τοπική ροή.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 TeamFloor CornerΜεγαλύτερα εισαγωγής/εξαγωγής φρένων για αυξημένη ψύξη σε high-brake circuits.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 TeamFloor EdgeΜειωμένο chord στο flap & tweaked vanes που αυξάνουν το floor-load μέσω σταθερότερης ροής.
Aston Martin Aramco F1 TeamFront CornerΜεγαλύτερη έξοδος αεραγωγού φρένων για βελτιωμένη ψύξη–μαζική ροή στο front corner.
BWT Alpine F1 TeamFront wingRe-profiled, μικρότερο flap για ευρύ φάσμα aero-balance που απαιτεί η πίστα.
Visa Cash App Racing BullsFront WingΜειωμένο chord στην πίσω πτέρυγα για μείωση front downforce σε χαμηλά rear-wing ρυθμίσεις.
Visa Cash App Racing BullsRear CornerΑνανεωμένο winglet endplate για βελτιωμένη διαχείριση vortex γύρω από το ελαστικό & diffuser.
Ομάδα
McLaren Formula 1 Team
Εξάρτημα
Front Wing
Περιγραφή
Νέα γεωμετρία & “mermaid tails” για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.
Ομάδα
McLaren Formula 1 Team
Εξάρτημα
Rear Wing
Περιγραφή
Medium-downforce, μεγαλύτερο drag-range για ευέλικτη ρύθμιση ανά circuit.
Ομάδα
McLaren Formula 1 Team
Εξάρτημα
Front Suspension
Περιγραφή
Τροποποιημένη γεωμετρία & updated αεροδυναμική επιφάνεια για καλύτερη τοπική ροή.
Ομάδα
Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
Εξάρτημα
Floor Corner
Περιγραφή
Μεγαλύτερα εισαγωγής/εξαγωγής φρένων για αυξημένη ψύξη σε high-brake circuits.
Ομάδα
Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
Εξάρτημα
Floor Edge
Περιγραφή
Μειωμένο chord στο flap & tweaked vanes που αυξάνουν το floor-load μέσω σταθερότερης ροής.
Ομάδα
Aston Martin Aramco F1 Team
Εξάρτημα
Front Corner
Περιγραφή
Μεγαλύτερη έξοδος αεραγωγού φρένων για βελτιωμένη ψύξη–μαζική ροή στο front corner.
Ομάδα
BWT Alpine F1 Team
Εξάρτημα
Front wing
Περιγραφή
Re-profiled, μικρότερο flap για ευρύ φάσμα aero-balance που απαιτεί η πίστα.
Ομάδα
Visa Cash App Racing Bulls
Εξάρτημα
Front Wing
Περιγραφή
Μειωμένο chord στην πίσω πτέρυγα για μείωση front downforce σε χαμηλά rear-wing ρυθμίσεις.
Ομάδα
Visa Cash App Racing Bulls
Εξάρτημα
Rear Corner
Περιγραφή
Ανανεωμένο winglet endplate για βελτιωμένη διαχείριση vortex γύρω από το ελαστικό & diffuser.

Comments

Related Articles

Ελαστικά Formula 1: Οδηγός Επιβίωσης για τον Ενθουσιώδη Θεατή 🏎️💨
10, JUN

Ελαστικά Formula 1: Οδηγός Επιβίωσης για τον Ενθουσιώδη Θεατή 🏎️💨

Georgios Balatzis 0
Read More
Το Αίνιγμα της Πίσω Κίνησης: Γιατί τα Μονοθέσια της Formula 1 Επιμένουν στην Κίνηση στους Δύο Τροχούς! 🏎️💨
7, JUN

Το Αίνιγμα της Πίσω Κίνησης: Γιατί τα Μονοθέσια της Formula 1 Επιμένουν στην Κίνηση στους Δύο Τροχούς! 🏎️💨

Georgios Balatzis 0
Read More
Αφιέρωμα στη Benneton B186
5, JUN

Αφιέρωμα στη Benneton B186

2Fast 0
Read More