Δυναμική της Ferrari στο Silverstone το 2021
Η Ferrari SF21 ήταν γενικά ένα μονοθέσιο μεγάλης αεροδυναμικής απόδοσης στις στροφές, αλλά υστερούσε πολύ στην τελική ταχύτητα λόγω έλλειψης ισχύος του κινητήρα (μετά το σκάνδαλο του 2019).
Όμως στο Silverstone, το συγκεκριμένο layout της πίστας την ευνόησε για τους εξής λόγους:
1. Πολλές γρήγορες στροφές (όχι πολλές μεγάλες ευθείες)
- Το Silverstone έχει διαδοχικές γρήγορες καμπές (Maggots, Becketts, Copse κτλ.).
- Η SF21 ήταν πολύ καλή στην παρατεταμένη αεροδυναμική φόρτιση – άρα μπορούσε να κρατήσει υψηλή ταχύτητα στις στροφές, όπου οι πιο δυνατοί κινητήρες δεν έδιναν τόσο μεγάλο πλεονέκτημα.
2. Βελτιώσεις στα "floor" και "diffuser"
- Εκείνο το διάστημα η Ferrari είχε φέρει αναβαθμίσεις στο πάτωμα (floor) για να διαχειρίζεται καλύτερα τη ροή του αέρα μετά τους νέους κανονισμούς του 2021 (κομμένο πάτωμα στο πίσω μέρος).
- Αυτό βοήθησε στο Silverstone να έχουν σταθερότητα στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.
3. Διαχείριση ελαστικών
- Η SF21 δεν ήταν πολύ καλή γενικά στην προστασία των ελαστικών, αλλά στο συγκεκριμένο αγώνα λόγω θερμοκρασιών και λόγω σωστού set-up, κατάφερε να κρατήσει πολύ καλά τα ελαστικά της, ειδικά ο Λεκλέρκ που έκανε εξαιρετική διαχείριση.
4. Λιγότερη εξάρτηση από ωμή δύναμη κινητήρα
- Σε πίστες με πολύ μεγάλες ευθείες (όπως Μπακού, Μόντσα), η Ferrari "πνιγόταν".
- Στο Silverstone, το πιο κρίσιμο ήταν η αεροδυναμική ισορροπία και όχι μόνο η τελική ταχύτητα.
Άρα:
Ο συνδυασμός στροφών υψηλής ταχύτητας, καλών αεροδυναμικών χαρακτηριστικών, έξυπνου set-up και καλής διαχείρισης ελαστικών επέτρεψε στη Ferrari να έχει έναν από τους καλύτερους αγώνες της το 2021.
Comments