1 πρωτάθλημα χαμένο στις λεπτομέρειες

1 πρωτάθλημα χαμένο στις λεπτομέρειες

1 πρωτάθλημα χαμένο στις λεπτομέρειες

Ήταν η Ferrari SF71H το καλύτερο μονοθέσιο του 2018;

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2018 έχει μείνει στη μνήμη πολλών ως μια από τις πιο έντονες σεζόν της υβριδικής εποχής. Ο Lewis Hamilton στέφθηκε για πέμπτη φορά Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ενώ η Mercedes πρόσθεσε ακόμη έναν τίτλο Κατασκευαστών στη συλλογή της. Ωστόσο, ένα ερώτημα εξακολουθεί να απασχολεί τους φιλάθλους και τους αναλυτές του σπορ: μήπως η Ferrari είχε το ταχύτερο και πιο ολοκληρωμένο μονοθέσιο της χρονιάς, αλλά δεν κατάφερε να το αξιοποιήσει πλήρως;

Η SF71H: Μια Ferrari αντάξια τίτλου

Η Ferrari μπήκε δυναμικά στο 2018 με τη SF71H, ένα μονοθέσιο που ήταν σαφώς βελτιωμένο σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Διέθετε έναν πανίσχυρο κινητήρα, εξαιρετική αεροδυναμική ισορροπία και μεγάλη ταχύτητα στις ευθείες. Σε πίστες όπως το Μπαχρέιν, το Σπα και το Χόκενχαϊμ, η SF71H έδειχνε ανώτερη από τη Mercedes W09.

Ο Sebastian Vettel, με εμπειρία και δίψα για τίτλο, ξεκίνησε δυναμικά, κατακτώντας νίκες και φτάνοντας να προηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών μέχρι τον Ιούλιο.

Τα κρίσιμα λάθη

Παρά την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου, η Ferrari είδε το όνειρο του τίτλου να απομακρύνεται, κυρίως λόγω κρίσιμων λαθών:

Γερμανία (Χόκενχαϊμ): Ο Vettel οδηγεί τον αγώνα μέχρι που κάνει λάθος υπό βροχή και βγαίνει εκτός πίστας. Χάνει 25 πολύτιμους βαθμούς και η ψυχολογία του επηρεάζεται.

Ιταλία (Μόντσα): Σε μία πίστα που θεωρητικά ευνοεί τη Ferrari, ένα λάθος στην πρώτη στροφή μετά από μάχη με τον Hamilton τον αφήνει εκτός διεκδίκησης νίκης.

Στρατηγικά σφάλματα: Η ομάδα πήρε συχνά αμφιλεγόμενες αποφάσεις στα pit stops ή στην επιλογή ελαστικών, δίνοντας έδαφος στη Mercedes.

Ανεπιτυχείς αναβαθμίσεις: Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, κάποιες τεχνικές αναβαθμίσεις που εφαρμόστηκαν μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοση, και μάλιστα προσωρινά αποσύρθηκαν.

Η Mercedes και ο Hamilton: Μαεστρική διαχείριση

Την ώρα που η Ferrari και ο Vettel έκαναν λάθη, η Mercedes εκμεταλλευόταν κάθε ευκαιρία. Ο Hamilton ήταν σε δαιμονιώδη φόρμα, χωρίς σημαντικά λάθη, και η Mercedes W09, αν και ίσως λιγότερο εκρηκτική από τη Ferrari σε ωμή ταχύτητα, ήταν πιο σταθερή, αξιόπιστη και ισορροπημένη σε όλη τη διάρκεια της σεζόν.

Χαρακτηριστική ήταν η εμφάνιση του Βρετανού στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, όπου επικράτησε με μαεστρική οδήγηση σε μία πίστα που θεωρούνταν «φρούριο» της Ferrari.

Συμπερασματικά: Το ταχύτερο μονοθέσιο δεν αρκεί

Το 2018 απέδειξε ότι η Formula 1 δεν είναι μόνο ταχύτητα. Είναι στρατηγική, διαχείριση πίεσης, σταθερότητα και συνεργασία ομάδας-οδηγού. Η SF71H ήταν, κατά πολλούς, το καλύτερο μονοθέσιο της χρονιάς, αλλά το πρωτάθλημα το κέρδισε αυτός που αξιοποίησε στο έπακρο τις ευκαιρίες και έκανε τα λιγότερα λάθη.

Η σεζόν εκείνη θα μείνει ως ένα χαμένο στοίχημα για τη Ferrari αλλά και μια υπενθύμιση ότι στη Formula 1, η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά.

Comments

Related Articles

Jenson Button η άγνωστη νύχτα στην Ιαπωνία
9, JUN

Jenson Button η άγνωστη νύχτα στην Ιαπωνία

2Fast 0
Read More
Mika Hakkinen Rise like a phoenix
29, MAY

Mika Hakkinen Rise like a phoenix

2Fast 0
Read More
Θρίαμβος στο σπίτι του
24, MAY

Θρίαμβος στο σπίτι του

2Fast 0
Read More