Made in France: Gasly εναντίον Ocon

Made in France: Gasly εναντίον Ocon

Made in France: Gasly εναντίον Ocon

Εδώ είμαστε για ακόμα μία φορά, για να συνεχίσουμε το Head to Head ανάμεσα σε οδηγούς, ομάδες και πολλά άλλα.
Σε αυτό το άρθρο θα μεταφερθούμε στη Γαλλία,όχι για κρουασάν, αλλά για να βάλουμε στο μικροσκόπιο δύο Γάλλους φίλους-εχθρούς. Τα δύο ονόματα έχουν έρθει αντιμέτωπα σε μάχες με διαφορετικές, αλλά και ίδιες ομάδες, και ακούνε στο όνομα Pierre Gasly και Esteban Ocon.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, ηλικίες, καταγωγή, αγαπημένο φαγητό κτλπ….

Pierre Gasly

  • Ημερομηνία γέννησης: 7 Φεβρουαρίου 1996
  • Ηλικία (Ιούνιος 2025): 29 ετών
  • Καταγωγή: Ρουέν (Rouen), Νορμανδία, Γαλλία
  • Έχει ιταλικές ρίζες από τη μεριά της μητέρας του, αλλά γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γαλλία.

Esteban Ocon

  • Ημερομηνία γέννησης: 17 Σεπτεμβρίου 1996
  • Ηλικία (Ιούνιος 2025): 28 ετών
  • Καταγωγή: Εβρέ (Évreux), Νορμανδία, Γαλλία
  • Οικογενειακό υπόβαθρο: Γαλλοαλγερινής καταγωγής από τον πατέρα του. Η οικογένειά του θυσίασε πολλά οικονομικά για να τον στηρίξει στα καρτ.

Σημείωση: Και οι δύο είναι από τη Νορμανδία, από πόλεις που απέχουν λιγότερο από μία ώρα μεταξύ τους, πράγμα που ενισχύει το γεγονός ότι γνωρίζονταν από μικροί.

Η αρχή για τον Esteban Ocon ήταν δύσκολη, καθώς η οικογένειά του δεν ήταν ιδιαίτερα εύπορη για το συγκεκριμένο άθλημα.
Η κόντρα ανάμεσά τους έχει μακρά προϊστορία, όμως οι απόψεις διίστανται. Από την πλευρά του Ocon ,τουλάχιστον με βάση όσα είδαμε στο Drive to Survive, δεν έχει αναφερθεί κάτι, ούτε έχει φανεί η παραμικρή επιθυμία για βελτίωση της σχέσης τους. Από την πλευρά του Gasly, τουλάχιστον μπροστά στις κάμερες, εκδηλώθηκε η επιθυμία για συμφιλίωση.
Η δική μας άποψη; Το αντίθετο. Οι συγκρούσεις τους δείχνουν πως υπάρχει ανταγωνισμός — και πιθανόν ένα υπόκωφο μίσος. σος.

Ας εμβαθύνουμε λίγο παραπάνω και ας δούμε το οδηγικό στυλ τους.

ΟΔΗΓΙΚΟ ΣΤΥΛ

Pierre Gasly

  • Στυλ: Τεχνικός, ακριβής και με καλή διαχείριση ελαστικών.
  • Δυνατά σημεία: Πολύ καλός σε πίστες με απαιτήσεις στην ισορροπία, όπως Suzuka και Hungaroring. Ξέρει να "χτίζει" έναν αγώνα με στρατηγική.
  • Αδυναμίες: Δυσκολεύεται σε συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση, Δυσκολία και πίεση από μάχες σώμα με σώμα.
  • Οδήγηση σε αγώνα: Συνήθως επιλέγει πιο συντηρητική προσέγγιση αν ξέρει πως δεν έχει το pace για μάχη.

Esteban Ocon

  • Στυλ: Επιθετικός, επιμένει πολύ σε wheel-to-wheel μάχες, μερικές φορές και στα όρια της επαφής.
  • Δυνατά σημεία: Εξαιρετικός στην άμυνα και στις εκκινήσεις, δεν διστάζει να μπει σε δύσκολες μάχες.
  • Αδυναμίες: Πολλές φορές θεωρείται "σκληρός" στις μονομαχίες, κάτι που του έχει κοστίσει επαφές.
  • Οδήγηση σε αγώνα: Πιο επιθετικός από τον Gasly, ειδικά αν παίζεται θέση σε βαθμούς.

Από πλευράς νικών, και οι δύο έχουν από μία. Ο Pierre Gasly κέρδισε έναν αγώνα (Μόντσα 2020) με την AlphaTauri, κάτι που θεωρείται σπουδαίο επίτευγμα. Ο Esteban Ocon κατέκτησε κι αυτός μια νίκη στην Ουγγαρία το 2021 με την Alpine, επίσης μια μεγάλη έκπληξη.

Παρότι και οι δύο κατάγονται από τη Γαλλία, οι διαφορές τους είναι τεράστιες , τόσο οδηγικά όσο και στην προσέγγισή τους στο μονοθέσιο: από το setup μέχρι την εξέλιξή του. Ας δούμε έναν σχετικό πίνακα με τις λεπτομέρειες.

Feedback & Τεχνική Συνεισφορά

Pierre Gasly

Πολύ καλό feedback προς τους μηχανικούς.

  • Έχει εμπειρία από διαφορετικές φιλοσοφίες ομάδων: Toro Rosso, Red Bull, AlphaTauri και τώρα Alpine.
  • Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους μηχανικούς στη Red Bull, κάτι που τον βοήθησε να μάθει πώς να «μιλά τη γλώσσα» των μηχανικών.
  • Στην AlphaTauri θεωρούταν βασικός οδηγός ανάπτυξης, ιδιαίτερα το 2021–2022, όταν ο Tsunoda δεν είχε εμπειρία.
  • Προσεγγίζει την οδήγηση σαν μηχανικός, εντοπίζοντας λεπτομέρειες που άλλοι δεν αναφέρουν εύκολα.

Esteban Ocon

Μέτριο προς καλό feedback, αλλά όχι στο επίπεδο Gasly.

  • Είναι καλός στο να περιγράφει προβλήματα αίσθησης (π.χ. understeer/oversteer), αλλά λιγότερο τεχνικός σε βάθος ανάλυση.
  • Η πορεία του με Mercedes ως junior του έδωσε γνώσεις, αλλά στη Force India και Alpine δεν είχε ποτέ ηγετικό ρόλο στην εξέλιξη.
  • Συχνά βασίζεται περισσότερο στο στυλ οδήγησης και όχι στη ρύθμιση, γι’ αυτό και δεν είναι ο πιο "engineer-friendly" οδηγός.

Στην τελική ευθεία, και οι δύο οδηγοί είναι πολύ υψηλού επιπέδου. Το να επιλέξει κανείς ανάμεσά τους είναι δύσκολο· ωστόσο, η ζυγαριά μπορεί να γείρει ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός.

Από οδηγικής πλευράς, θα μπορούσα να επιλέξω τον Ocon, καθώς στις μάχες ρόδα με ρόδα είναι δυνατός και παίζει σκληρά , κάτι που έχουμε δει αρκετές φορές από Πρωταθλητές του αθλήματος.
Στο θέμα του feedback, όμως, η ζυγαριά γέρνει λίγο περισσότερο προς τον Pierre Gasly, ο οποίος προσπαθεί διαρκώς να χτίσει γερά θεμέλια γύρω του, τόσο σε επίπεδο εξέλιξης όσο και στην επικοινωνία με την ομάδα.

Εμβαθύνοντας λίγο περισσότερο, θα κλείσουμε με λεπτομέρειες που αφορούν τους δύο οδηγούς — το φρενάρισμα, τις κινήσεις στο τιμόνι και διάφορα μικρά «tricks» του καθενός.

Driving Inputs

Pierre Gasly

Καθαρές, ακριβείς κινήσεις στο τιμόνι

  • Σπάνια "διορθώνει" με πολλές μικρές κινήσεις. Προσπαθεί να διατηρεί μια σταθερή γραμμή, ειδικά σε τεχνικές στροφές.
  • Πολύ καλός στη σταθερότητα στο φρενάρισμα — αφήνει το φρένο ομαλά και ελέγχει την είσοδο της στροφής με "λεπτό γκάζι".
  • Σε πίστες όπως Suzuka ή Spa φαίνεται να έχει καλύτερη ροή και πιο "εύκολη" οδήγηση.
  • Θυμίζει λίγο "Red Bull style" οδήγησης — απαιτεί καλό εμπρός μέρος και εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο.

Esteban Ocon

Πιο "κοφτές" και επιθετικές κινήσεις στο τιμόνι

  • Οδηγεί πιο «τετράγωνα»: κρατά το τιμόνι περισσότερο στραμμένο, και συχνά κάνει μικροδιορθώσεις στη μέση της στροφής.
  • Φρενάρει πιο βαθιά, συχνά στα όρια, αλλά αυτό τον βάζει σε προβλήματα με υπερστροφή στην είσοδο.
  • Δεν έχει τόσο «ρευστό» στυλ — φαίνεται να παλεύει λίγο περισσότερο με το μονοθέσιο.
  • Η προσέγγισή του είναι πιο "aggressive" — κάτι που δουλεύει καλά σε πίστες όπως η Μόντσα, αλλά λιγότερο σε τεχνικά κομμάτια.

Πρακτικά;

Στοιχείο

Gasly

Ocon

Κίνηση στο τιμόνι

Καθαρή, ομαλή

Πιο επιθετική, κοφτή

Είσοδος στη στροφή

Σταθερή με καλό trail braking

Βαθύ φρενάρισμα, συχνές διορθώσεις

Γραμμές

Οδηγεί με περισσότερη "ροή"

Πιο απότομος, συχνά υπερβάλλει

Ομαλότητα στο γύρο

Πολύ καλή

Ανάμεικτη — κάποιες στιγμές πολύ «βίαιος»

Κατάλληλο μονοθέσιο για στυλ

Προτιμά σταθερό εμπρός μέρος

Θέλει σταθερό πίσω μέρος για φρενάρισμα

Συμπέρασμα:

  • Gasly οδηγεί με "precision" — φαίνεται ότι δουλεύει καλύτερα όταν το μονοθέσιο είναι σωστά στημένο.
  • Ocon οδηγεί με "force" — προσπαθεί να πάρει την απόδοση ακόμα και αν δεν του δίνει το μονοθέσιο το ιδανικό setup.

Comments

Related Articles

Leclerc vs Sainz: Μια ανάλυση σε μια μεταβατική Formula 1
17, JUN

Leclerc vs Sainz: Μια ανάλυση σε μια μεταβατική Formula 1

Giannis Poulikidis 0
Read More
Clash of titans
17, JUN

Clash of titans

2Fast 0
Read More
Ποιοι είναι οι επικρατέστεροι οδηγοί για την Cadillac F1 το 2026;
12, JUN

Ποιοι είναι οι επικρατέστεροι οδηγοί για την Cadillac F1 το 2026;

2Fast 0
Read More