Πιασ(τ)άρικη Κυριαρχία και Βαρκελώνη στις Φλόγες! 🔥🇪🇸 Ο Piastri Θριαμβεύει, ο Verstappen στο Μάτι του Κυκλώνα στο Ισπανικό GP του 2025!

Πιασ(τ)άρικη Κυριαρχία και Βαρκελώνη στις Φλόγες! 🔥🇪🇸 Ο Piastri Θριαμβεύει, ο Verstappen στο Μάτι του Κυκλώνα στο Ισπανικό GP του 2025!

Πιασ(τ)άρικη Κυριαρχία και Βαρκελώνη στις Φλόγες! 🔥🇪🇸 Ο Piastri Θριαμβεύει, ο Verstappen στο Μάτι του Κυκλώνα στο Ισπανικό GP του 2025!

0. TL;DR: Η Σούμα του Αγώνα σε Fast Forward! ⏩💨

Για όσους βιάζονται, ορίστε τα highlights του Ισπανικού GP 2025 σε μερικές γραμμές: Ο Oscar Piastri ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος, παίρνοντας την pole position και οδηγώντας τη McLaren σε ένα εντυπωσιακό 1-2 με τον Lando Norris να ακολουθεί.1 Ο Max Verstappen είχε έναν επεισοδιακό αγώνα: έκανε καλή εκκίνηση προσπερνώντας τον Norris, δοκίμασε μια επιθετική στρατηγική τριών pit stop που δεν απέδωσε, είχε επαφές με τον Leclerc και δύο φορές με τον Russell, με τη δεύτερη να του επιφέρει ποινή 10 δευτερολέπτων που τον έριξε στη 10η θέση.2 Ένα Αυτοκίνητο Ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα ανακάτεψε την τράπουλα, ευνοώντας όσους είχαν φρέσκα μαλακά ελαστικά. Ο Nico Hulkenberg έκανε την έκπληξη, τερματίζοντας 5ος για τη Sauber 2, ενώ ο Lewis Hamilton δυσκολεύτηκε με τη Ferrari του, μένοντας 6ος.2 Ο Fernando Alonso πήρε τους πρώτους του βαθμούς για φέτος στην πατρίδα του, τερματίζοντας 9ος.2 Γενικά, ένας αγώνας με πολλή στρατηγική, δράση και απρόοπτα!

Καλωσήρθατε, φίλες και φίλοι της Formula 1, στην ανάλυση ενός Ισπανικού Grand Prix που θα μείνει αξέχαστο! Στην πίστα της Βαρκελώνης, ζήσαμε έναν αγώνα γεμάτο στρατηγική, καταιγιστική δράση, απρόσμενες ανατροπές και έναν Oscar Piastri απλά ασταμάτητο, να οδηγεί τη McLaren σε ένα εντυπωσιακό 1-2.1 Από τις ελεύθερες δοκιμές μέχρι την καρό σημαία, θα εξετάσουμε κάθε λεπτομέρεια, κάθε τεχνική πτυχή και όλο το παρασκήνιο που έκανε αυτόν τον αγώνα τόσο ξεχωριστό. Ετοιμαστείτε για μια βουτιά στην αδρεναλίνη! 🚀

Εισαγωγή: Η Βαρκελώνη Υποδέχεται τη F1 με Καυτό Ήλιο και Υψηλές Προσδοκίες! ☀️🌡️

Η θρυλική πίστα Circuit de Barcelona-Catalunya 10, στο Montmeló της Ισπανίας, γνωστή για τις υψηλές τεχνικές της απαιτήσεις και την αδυσώπητη καταπόνηση που ασκεί στα ελαστικά, φιλοξένησε τον ένατο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 για το 2025.10 Ο καιρός στάθηκε ιδανικός σύμμαχος για θέαμα, με λαμπερή ηλιοφάνεια και υψηλές θερμοκρασίες να κυριαρχούν καθ' όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Η Παρασκευή είδε τον υδράργυρο να αγγίζει τους 31°C, το Σάββατο τους 30°C, ενώ την Κυριακή, κατά την έναρξη του αγώνα, η θερμοκρασία κυμαινόταν μεταξύ 28-30°C, χωρίς την παραμικρή απειλή βροχής.13 Αυτές οι συνθήκες προετοίμασαν το έδαφος για έναν αγώνα όπου η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών θα αναδεικνυόταν σε πρωταγωνιστικό παράγοντα.

Η σταθερά ηλιόλουστη και ζεστή πρόγνωση του καιρού, παρότι απλοποίησε τις παραμέτρους για το στήσιμο των μονοθεσίων, έφερε στο προσκήνιο μια άλλη, κρίσιμη πρόκληση: την αυξημένη θερμική καταπόνηση των ελαστικών. Ακόμα και οι πιο σκληρές γόμες της Pirelli (C1, C2, C3) 16 δοκιμάστηκαν στα όριά τους. Αυτή η έντονη φθορά θα μπορούσε να ωθήσει τις ομάδες σε πιο διαφοροποιημένες στρατηγικές όσον αφορά τις στάσεις στα πιτς (π.χ., δύο έναντι τριών αλλαγών) από ό,τι αρχικά υπολόγιζαν, ή να καταστήσει τις τακτικές του undercut (πρώιμη στάση για αλλαγή ελαστικών) και του overcut (παραμονή στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά) ιδιαίτερα ισχυρές. Η έμφαση, λοιπόν, μετατοπίστηκε απόλυτα στην ικανότητα των ομάδων και των οδηγών να διαχειριστούν τη ζωή των ελαστικών τους κάτω από ακραίες θερμοκρασίες.

Παράλληλα, μια αίσθηση αβεβαιότητας πλανάται πάνω από το μέλλον της Βαρκελώνης στο καλεντάρι της F1. Η πίστα, ιστορικά, αποτελεί ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών και έναν αξιόπιστο δείκτη για τις δυνατότητες ενός μονοθεσίου.18 Ωστόσο, με την προσθήκη του Grand Prix της Μαδρίτης από το 2026, η παραμονή της Βαρκελώνης μετά το τρέχον συμβόλαιό της τίθεται υπό αμφισβήτηση.12 Αυτό το Grand Prix, λοιπόν, ίσως αποτέλεσε μια από τις τελευταίες ευκαιρίες για τις ομάδες να συλλέξουν πολύτιμα δεδομένα από αυτή τη γνώριμη και καλά μελετημένη διαδρομή υπό τους τρέχοντες κανονισμούς. Για τους Ισπανούς φιλάθλους, και ειδικά για τους τοπικούς ήρωες Fernando Alonso και Carlos Sainz, η κατάσταση αυτή προσέδιδε αναμφίβολα μια επιπλέον συναισθηματική φόρτιση στην ατμόσφαιρα του αγώνα.

Ελεύθερες Δοκιμές & Κατατακτήριες: Η McLaren Δηλώνει τις Προθέσεις της! 🚀🟠

Παρασκευή (FP1 & FP2): Πρώτες Ενδείξεις και Μάχη στην Κορυφή

Η δράση ξεκίνησε την Παρασκευή με τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Στο FP1, ο Lando Norris με τη McLaren έδειξε από νωρίς τις διαθέσεις της ομάδας του, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με 1:13.718.11 Ο Max Verstappen με τη Red Bull ακολούθησε στη δεύτερη θέση, ενώ ο Lewis Hamilton, με τα χρώματα της Ferrari πλέον, πλασαρίστηκε τρίτος. Αξίζει να σημειωθεί η συμμετοχή του Ryo Hirakawa με τη Haas σε αυτή την πρώτη περίοδο, στο πλαίσιο της ευκαιρίας που δίνουν οι ομάδες σε νέους ή εφεδρικούς οδηγούς.11

Πίνακας 1: Αποτελέσματα FP1 (Top 5)

Fp1top5

Σύρετε για περισσότερα
PosDriverTeamTime
1Lando NorrisMcLaren Mercedes1:13.718
2Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT1:14.085
3Lewis HamiltonFerrari1:14.096
4Charles LeclercFerrari1:14.238
5Oscar PiastriMcLaren Mercedes1:14.294
Pos
1
Driver
Lando Norris
Team
McLaren Mercedes
Time
1:13.718
Pos
2
Driver
Max Verstappen
Team
Red Bull Racing Honda RBPT
Time
1:14.085
Pos
3
Driver
Lewis Hamilton
Team
Ferrari
Time
1:14.096
Pos
4
Driver
Charles Leclerc
Team
Ferrari
Time
1:14.238
Pos
5
Driver
Oscar Piastri
Team
McLaren Mercedes
Time
1:14.294

Στο FP2, ήρθε η σειρά του Oscar Piastri να απαντήσει, κατακτώντας την κορυφή για λογαριασμό της McLaren με χρόνο 1:12.760.11 Ο George Russell με τη Mercedes βρέθηκε στη δεύτερη θέση, μπροστά από τον Verstappen που ήταν τρίτος. Ο Norris, παρότι τέταρτος, σημείωσε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή, αλλά τον πέτυχε σε μεταγενέστερη προσπάθεια.23 Η Ferrari από την άλλη, έδειχνε να αντιμετωπίζει κάποιες αρχικές δυσκολίες, με τον Charles Leclerc να έχει μια μικρή έξοδο και τον Hamilton να βρίσκεται πιο πίσω στην κατάταξη.23

Πίνακας 2: Αποτελέσματα FP2 (Top 5)

Fp2top5

Σύρετε για περισσότερα
PosDriverTeamTime
1Oscar PiastriMcLaren Mercedes1:12.760
2George RussellMercedes+0.286s
3Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT+0.31s
4Lando NorrisMcLaren Mercedes+0.31s
5Charles LeclercFerrari+0.5s
Pos
1
Driver
Oscar Piastri
Team
McLaren Mercedes
Time
1:12.760
Pos
2
Driver
George Russell
Team
Mercedes
Time
+0.286s
Pos
3
Driver
Max Verstappen
Team
Red Bull Racing Honda RBPT
Time
+0.31s
Pos
4
Driver
Lando Norris
Team
McLaren Mercedes
Time
+0.31s
Pos
5
Driver
Charles Leclerc
Team
Ferrari
Time
+0.5s


Σάββατο (FP3 & Κατατακτήριες): Πορτοκαλί Κυριαρχία!

Το Σάββατο, η εικόνα δεν άλλαξε σημαντικά, με τη McLaren να επιβεβαιώνει την ανωτερότητά της. Στην τρίτη και τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, το FP3, ο Oscar Piastri συνέχισε την εντυπωσιακή του εμφάνιση. Ο Αυστραλός ήταν και πάλι ο ταχύτερος, σημειώνοντας χρόνο 1:12.387, και μάλιστα με σημαντική διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον teammate του, Lando Norris, που ακολούθησε στη δεύτερη θέση.11 Ο Charles Leclerc με τη Ferrari έδειξε σημάδια βελτίωσης, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.

Πίνακας 3: Αποτελέσματα FP3 (Top 5)

Fp2top5

Σύρετε για περισσότερα
PosDriverTeamTime
1Oscar PiastriMcLaren Mercedes1:12.760
2George RussellMercedes+0.286s
3Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT+0.31s
4Lando NorrisMcLaren Mercedes+0.31s
5Charles LeclercFerrari+0.5s
Pos
1
Driver
Oscar Piastri
Team
McLaren Mercedes
Time
1:12.760
Pos
2
Driver
George Russell
Team
Mercedes
Time
+0.286s
Pos
3
Driver
Max Verstappen
Team
Red Bull Racing Honda RBPT
Time
+0.31s
Pos
4
Driver
Lando Norris
Team
McLaren Mercedes
Time
+0.31s
Pos
5
Driver
Charles Leclerc
Team
Ferrari
Time
+0.5s

Οι Κατατακτήριες Δοκιμές που ακολούθησαν ήταν μια επίδειξη δύναμης από την ομάδα της McLaren, αν και δεν έλειψαν οι εκπλήξεις και οι ανατροπές.

Στο Q1, ο Piastri ήταν και πάλι ο ταχύτερος. Η μεγάλη έκπληξη ήρθε με τον αποκλεισμό του Carlos Sainz, ο οποίος με τη Williams δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 18η θέση στην πατρίδα του.11 Εξίσου απογοητευτική ήταν η εμφάνιση του Yuki Tsunoda με τη Red Bull, που έμεινε στην 20η και τελευταία θέση.11 Ο Franco Colapinto με την Alpine αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα που τον εμπόδισε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο.29

Στο Q2, οι δύο McLaren επιβεβαίωσαν την ταχύτητά τους, με τον Piastri να σημειώνει και πάλι τον ταχύτερο χρόνο. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Alex Albon (Williams), Gabriel Bortoleto (Kick Sauber), Liam Lawson (Racing Bulls), Lance Stroll (Aston Martin) – ο οποίος αργότερα αποσύρθηκε από τον αγώνα λόγω τραυματισμού 2 – και Oliver Bearman (Haas).11

Το Q3 αποτέλεσε την κορύφωση της πορτοκαλί κυριαρχίας. Ο Oscar Piastri κατέκτησε με εμφατικό τρόπο την pole position, την τέταρτη για φέτος, με χρόνο 1:11.546.11 Ο Lando Norris συμπλήρωσε την απόλυτη επιτυχία της McLaren, εξασφαλίζοντας τη δεύτερη θέση στο grid, με διαφορά +0.209s από τον teammate του – αυτή ήταν μάλιστα η μεγαλύτερη διαφορά για την pole position που είχαμε δει μέχρι εκείνο το σημείο της σεζόν.2 Πίσω τους, ο Max Verstappen (Red Bull) και ο George Russell (Mercedes) σημείωσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο, 1:11.848! Ο Verstappen κατατάχθηκε τρίτος επειδή πέτυχε τον χρόνο του νωρίτερα από τον Βρετανό.11 Ο Lewis Hamilton με τη Ferrari πήρε την πέμπτη θέση, ενώ ο Charles Leclerc, στην προσπάθειά του να εξοικονομήσει ένα σετ ελαστικών για τον αγώνα, έκανε μόνο μία γρήγορη προσπάθεια στο Q3, μένοντας έβδομος.11

Η κυριαρχία της McLaren στις κατατακτήριες, παρά την εφαρμογή νέων, αυστηρότερων ελέγχων από τη FIA σχετικά με την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών για το Ισπανικό GP 16 – μια αλλαγή που ορισμένοι ανέμεναν ότι θα επηρέαζε την απόδοση της βρετανικής ομάδας – υποδεικνύει ότι η αεροδυναμική φιλοσοφία του μονοθεσίου της είναι εγγενώς αποτελεσματική και δεν βασίζεται υπερβολικά στην ευκαμψία των εξαρτημάτων, ή ότι η ομάδα προσαρμόστηκε εξαιρετικά γρήγορα και αποτελεσματικά. Ο ίδιος ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, εξέφρασε την έκπληξή του για το σαφές πλεονέκτημα που είχαν έναντι του ανταγωνισμού.35 Η απόδοσή τους, και ειδικά η σημαντική διαφορά του Piastri στην pole position σε μια πίστα όπως η Βαρκελώνη που δοκιμάζει στο έπακρο την αεροδυναμική απόδοση 16, αποτελεί ισχυρή ένδειξη της πραγματικής τους ταχύτητας.

Αντίθετα, η τεράστια διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο οδηγών της Red Bull στις κατατακτήριες – με τον Verstappen στην τρίτη θέση και τον Tsunoda στην τελευταία 11 – εγείρει ερωτήματα. Αυτή η απόκλιση μπορεί να οφείλεται είτε σε κάποιο σημαντικό πρόβλημα στο στήσιμο του μονοθεσίου του Ιάπωνα, είτε σε κάποιο μεγάλο οδηγικό λάθος, είτε στο ότι το RB21 είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και "νευρικό" μονοθέσιο, το οποίο ο Verstappen καταφέρνει να τιθασεύσει αλλά δυσκολεύει τους υπόλοιπους. Υπήρξαν μάλιστα αναφορές ότι το μονοθέσιο παρουσίαζε προβλήματα ισορροπίας, τα οποία ο Verstappen φαίνεται να ανέχεται καλύτερα από άλλους οδηγούς.30 Αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη μάχη της Red Bull για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, εάν ο Tsunoda συνεχίσει να υπολείπεται τόσο σημαντικά στις κατατακτήριες.

Πίνακας 4: Αποτελέσματα Κατατακτήριων Δοκιμών (Top 10 & Χρόνοι Q1, Q2, Q3)

Qtop10

Σύρετε για περισσότερα
PosDriverTeamQ1 TimeQ2 TimeQ3 Time
1Oscar PiastriMcLaren Mercedes1:12.5511:11.9981:11.546
2Lando NorrisMcLaren Mercedes1:12.7991:12.0561:11.755
3Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT1:12.7981:12.3581:11.848
4George RussellMercedes1:12.8061:12.4071:11.848
5Lewis HamiltonFerrari1:13.0581:12.4471:12.045
6Kimi AntonelliMercedes1:12.8151:12.5851:12.111
7Charles LeclercFerrari1:13.0141:12.4951:12.131
8Pierre GaslyAlpine Renault1:13.0811:12.6111:12.199
9Isack HadjarRacing Bulls Honda RBPT1:13.1391:12.4611:12.252
10Fernando AlonsoAston Martin Aramco Mercedes1:13.1021:12.5231:12.284
Pos
1
Driver
Oscar Piastri
Team
McLaren Mercedes
Q1 Time
1:12.551
Q2 Time
1:11.998
Q3 Time
1:11.546
Pos
2
Driver
Lando Norris
Team
McLaren Mercedes
Q1 Time
1:12.799
Q2 Time
1:12.056
Q3 Time
1:11.755
Pos
3
Driver
Max Verstappen
Team
Red Bull Racing Honda RBPT
Q1 Time
1:12.798
Q2 Time
1:12.358
Q3 Time
1:11.848
Pos
4
Driver
George Russell
Team
Mercedes
Q1 Time
1:12.806
Q2 Time
1:12.407
Q3 Time
1:11.848
Pos
5
Driver
Lewis Hamilton
Team
Ferrari
Q1 Time
1:13.058
Q2 Time
1:12.447
Q3 Time
1:12.045
Pos
6
Driver
Kimi Antonelli
Team
Mercedes
Q1 Time
1:12.815
Q2 Time
1:12.585
Q3 Time
1:12.111
Pos
7
Driver
Charles Leclerc
Team
Ferrari
Q1 Time
1:13.014
Q2 Time
1:12.495
Q3 Time
1:12.131
Pos
8
Driver
Pierre Gasly
Team
Alpine Renault
Q1 Time
1:13.081
Q2 Time
1:12.611
Q3 Time
1:12.199
Pos
9
Driver
Isack Hadjar
Team
Racing Bulls Honda RBPT
Q1 Time
1:13.139
Q2 Time
1:12.461
Q3 Time
1:12.252
Pos
10
Driver
Fernando Alonso
Team
Aston Martin Aramco Mercedes
Q1 Time
1:13.102
Q2 Time
1:12.523
Q3 Time
1:12.284


Ο Αγώνας: Ανάλυση Καρέ-Καρέ! 🏎️💨

Πριν την Εκκίνηση: Η Απόσυρση του Stroll

Λίγο πριν την έναρξη του αγώνα, μια σημαντική είδηση ταρακούνησε τα paddock. Ο Lance Stroll της Aston Martin αναγκάστηκε να αποσυρθεί λόγω έντονου πόνου στο χέρι και τον καρπό, ένα πρόβλημα που σχετίζεται με παλαιότερο τραυματισμό του. Ως αποτέλεσμα, η Aston Martin παρατάχθηκε στον αγώνα μόνο με τον Fernando Alonso.2

Η Εκκίνηση: Ο Piastri Κρατά, ο Verstappen Εντυπωσιάζει, ο Norris Χάνει!

Με τα κόκκινα φώτα να σβήνουν, ο Oscar Piastri αξιοποίησε στο έπακρο την pole position, κάνοντας μια εξαιρετική εκκίνηση και διατηρώντας την πρωτοπορία καθώς τα μονοθέσια έστριβαν στην πρώτη στροφή.2 Πίσω του, ο Max Verstappen πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή εκκίνηση από την τρίτη θέση του grid. Ο Ολλανδός κατάφερε να περάσει τον Lando Norris πριν την πρώτη στροφή, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση και σπάζοντας προσωρινά το 1-2 της McLaren.2 Ο George Russell, από την πλευρά του, έχασε θέσεις από τις Ferrari, που έκαναν δυναμικό ξεκίνημα.2 Η μεγάλη ευθεία μέχρι την πρώτη στροφή της Βαρκελώνης είναι διαβόητη για τις ευκαιρίες που προσφέρει, και ο Verstappen τις εκμεταλλεύτηκε πλήρως.

Πρώτοι Γύροι & Αρχικές Στρατηγικές: Το Παιχνίδι των Ελαστικών Pirelli 🛞

Η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει τον αγώνα με τη μαλακή γόμα C3 της Pirelli, προσδοκώντας καλύτερη αρχική πρόσφυση. Η μοναδική εξαίρεση ήταν ο Yuki Tsunoda, ο οποίος προτίμησε τη μέση γόμα C2.2 Ο Piastri άρχισε αμέσως να χτίζει μια μικρή διαφορά από τον Verstappen. Ωστόσο, ο Norris δεν άργησε να ανασυνταχθεί. Άσκησε πίεση στον Verstappen και, στον 12ο γύρο, κατάφερε να τον προσπεράσει, επαναφέροντας το 1-2 για τη McLaren.2 Η Pirelli είχε φέρει στη Βαρκελώνη τις γόμες C1 (σκληρή), C2 (μέση) και C3 (μαλακή) 16, και η διαχείρισή τους στην καυτή άσφαλτο θα ήταν καθοριστική.

Το πρώτο κύμα των pit stops ξεκίνησε σχετικά νωρίς. Ο Verstappen ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε για αλλαγή ελαστικών, στον 14ο γύρο, επιλέγοντας ένα ακόμα σετ μαλακής γόμας.2 Οι οδηγοί της McLaren ακολούθησαν λίγους γύρους αργότερα, με τον Norris να μπαίνει στον 22ο γύρο και τον Piastri στον 23ο, επιλέγοντας και οι δύο τη μέση γόμα για το δεύτερο stint τους.2 Αυτή η στρατηγική διαφοροποίηση – με τον Verstappen να παραμένει σε επιθετική τακτική με μαλακά ελαστικά και τις McLaren να επιλέγουν πιο ανθεκτικά μεσαία – έθεσε τις βάσεις για μια ενδιαφέρουσα μάχη στρατηγικής, καθώς ο Verstappen βρέθηκε προσωρινά επικεφαλής του αγώνα μετά τις στάσεις των McLaren.2

Κομβικά Σημεία & Ανατροπές: Δράση Μέχρι Τέλους! 💥

Ο αγώνας όμως είχε ακόμα πολλά να δώσει, με τις ανατροπές να διαδέχονται η μία την άλλη.

  • Η αντεπίθεση του Verstappen και η στρατηγική των 3-stop: Ο Verstappen, μετά και το δεύτερο pit stop του στον 29ο γύρο (όπου έβαλε ξανά τη μέση γόμα) 2, έδειχνε ξεκάθαρα ότι στόχευε σε μια στρατηγική τριών αλλαγών, προσπαθώντας να ασκήσει πίεση στις McLaren με φρεσκότερα ελαστικά σε κρίσιμα σημεία του αγώνα.2
  • Safety Car! Η στιγμή που άλλαξε τα δεδομένα (Γύρος 55-56): Η εγκατάλειψη του Kimi Antonelli με τη Mercedes λόγω μηχανικού προβλήματος 2 προκάλεσε την είσοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Αυτή η εξέλιξη ήταν καθοριστική, καθώς εξουδετέρωσε τις διαφορές και έδωσε την ευκαιρία στους πρωτοπόρους για "φθηνά" pit stops, δηλαδή αλλαγές ελαστικών με ελάχιστη απώλεια χρόνου.
    • McLaren: Και οι δύο οδηγοί, Piastri και Norris, μπήκαν αμέσως στα πιτς, τοποθετώντας χρησιμοποιημένα σετ μαλακής γόμας.2
    • Verstappen: Ακολούθησε και αυτός στα πιτς, αλλά η Red Bull επέλεξε να του βάλει ένα καινούργιο σετ σκληρής γόμας (C1), μια επιλογή που προκάλεσε τη δυσαρέσκεια του Ολλανδού, καθώς η απόδοση αυτής της γόμας θεωρείτο υποδεέστερη για τους τελευταίους γύρους.2 Αυτή ήταν η τέταρτη αλλαγή ελαστικών για τον Verstappen.
    • Leclerc: Ο Μονεγάσκος της Ferrari ήταν ένας από τους μεγάλους κερδισμένους, καθώς εκμεταλλεύτηκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να βάλει φρέσκα μαλακά ελαστικά.60
  • Η Επανεκκίνηση και το Χάος (Γύρος 60/61):
    • Piastri & Norris ελέγχουν: Με την αποχώρηση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, οι δύο McLaren έκαναν εξαιρετική επανεκκίνηση και άρχισαν αμέσως να απομακρύνονται από τους διώκτες τους.2
    • Verstappen vs Leclerc: Ο Leclerc, με τα ταχύτερα μαλακά ελαστικά, επιτέθηκε αμέσως στον Verstappen που είχε τα πιο αργά σκληρά. Ο Μονεγάσκος κατάφερε να περάσει για την τρίτη θέση, με τα δύο μονοθέσια να έχουν μια μικρή επαφή κατά τη διάρκεια της προσπέρασης.2 Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν αλλά δεν επέβαλαν ποινή.35
    • Verstappen vs Russell – Η Σύγκρουση (δις!): Η κατάσταση για τον Verstappen επιδεινώθηκε δραματικά στη μάχη του με τον George Russell. Αρχικά, ο Verstappen βγήκε εκτός πίστας στην προσπάθειά του να κρατήσει τη θέση του από τον επερχόμενο Russell. Η Red Bull του έδωσε εντολή μέσω ασυρμάτου να παραχωρήσει τη θέση πίσω στον Βρετανό.2 Καθώς ο Verstappen προσπαθούσε να το κάνει, υπήρξε νέα επαφή μεταξύ των δύο μονοθεσίων.2 Για αυτή τη δεύτερη σύγκρουση, ο Verstappen δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων για πρόκληση σύγκρουσης, η οποία τον έριξε τελικά στη 10η θέση της τελικής κατάταξης.2 Ο Russell, από την πλευρά του, θεώρησε ότι η επαφή από τον Verstappen ήταν σκόπιμη.2
  • Hulk-SMASH! Η επική ανάβαση του Hulkenberg: Μέσα σε όλη αυτή την αναταραχή, ο Nico Hulkenberg με τη Sauber έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα. Εκκινώντας από την 15η θέση 2, ο Γερμανός βετεράνος εκμεταλλεύτηκε άριστα τη στρατηγική της ομάδας του (η οποία περιελάμβανε την τοποθέτηση ενός φρέσκου σετ μαλακών ελαστικών κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας 55) και με εξαιρετική οδήγηση κατάφερε να τερματίσει στην εντυπωσιακή 5η θέση!.2
  • Άλλα Σημαντικά:
    • Alonso: Ο Ισπανός ήρωας κατάφερε να πάρει τους πρώτους του βαθμούς για φέτος, τερματίζοντας στην 9η θέση μέσα στην πατρίδα του.2
    • Hamilton: Ο Βρετανός πολυπρωταθλητής είχε έναν δύσκολο αγώνα με τη Ferrari, τερματίζοντας τελικά στην 6η θέση, πίσω από τον εκπληκτικό Hulkenberg. Ο ίδιος χαρακτήρισε τον αγώνα ως τον "χειρότερο που έχει βιώσει ποτέ".2
    • Albon (Williams): Αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από ζημιά στην εμπρός αεροτομή και ποινή που δέχθηκε.2
    • Hadjar (Racing Bulls): Για άλλη μια φορά εντυπωσιακός, ο νεαρός Γάλλος τερμάτισε στην 7η θέση, συνεχίζοντας τις δυνατές εμφανίσεις.2

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας που προκλήθηκε από την εγκατάλειψη του Antonelli 2 αποδείχθηκε καθοριστικός παράγοντας, ένας πραγματικός "ρυθμιστής" του αγώνα. Ενώ εξουδετέρωσε το άνετο προβάδισμα που είχε χτίσει ο Piastri, ταυτόχρονα πρόσφερε τη δυνατότητα για "φθηνές" αλλαγές ελαστικών. Αυτή η εξέλιξη ευνόησε ξεκάθαρα τους οδηγούς που είχαν τη δυνατότητα να τοποθετήσουν φρέσκα μαλακά ελαστικά (όπως οι McLaren, ο Leclerc και ο Hulkenberg), ενώ αντίθετα, έφερε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τον Verstappen, ο οποίος αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τα λιγότερο αποδοτικά σκληρά ελαστικά. Ο Hulkenberg, ειδικότερα, κεφαλαιοποίησε τέλεια αυτή την ευκαιρία. Το περιστατικό αυτό καταδεικνύει πώς ένας απρόβλεπτος παράγοντας μπορεί να ανατρέψει πλήρως τις ισορροπίες ενός αγώνα, επιβραβεύοντας όσους διαθέτουν ευελιξία στα ελαστικά και γρήγορη στρατηγική σκέψη.

Η επιθετική οδήγηση του Max Verstappen και οι ποινές που συσσωρεύει αρχίζουν να γίνονται ένα ανησυχητικό μοτίβο. Η ποινή των 10 δευτερολέπτων για τη σύγκρουση με τον Russell 2 όχι μόνο του κόστισε πολύτιμους βαθμούς, αλλά τον έφερε και ένα μόλις βήμα πριν τον αυτόματο αποκλεισμό από έναν αγώνα, καθώς έφτασε τους 11 βαθμούς ποινής στην αγωνιστική του άδεια τους τελευταίους 12 μήνες.35 Επιπλέον, είχε και την επαφή με τον Leclerc στην επανεκκίνηση.2 Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, παραδέχτηκε ότι η απογοήτευση του Verstappen από την εντολή της ομάδας να παραχωρήσει τη θέση στον Russell πιθανόν επηρέασε τις ενέργειές του.68 Αυτή η τάση για επιθετικότητα, ειδικά όταν βρίσκεται υπό πίεση ή αισθάνεται αδικημένος, μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική ευπάθεια στην προσπάθειά του για τον τίτλο, εάν δεν τεθεί υπό έλεγχο. Είναι ενδιαφέρον, πάντως, ότι παρά τα παραπάνω, ο Verstappen αναδείχθηκε "Οδηγός της Ημέρας" από τους φιλάθλους 2, γεγονός που υποδηλώνει ότι ένα μέρος του κοινού εκτιμά το μαχητικό του πνεύμα, ανεξάρτητα από τις αμφιλεγόμενες στιγμές.

Ανάλυση Στρατηγικής: Οι Κινήσεις Ματ στη Σκακιέρα της Βαρκελώνης ♟️

Η στρατηγική των ελαστικών ήταν αναμφίβολα το κλειδί για την επιτυχία στην καυτή άσφαλτο της Βαρκελώνης. Οι ομάδες κλήθηκαν να βρουν τη χρυσή τομή μεταξύ της επιθετικής χρήσης της μαλακής γόμας (C3), που προσφέρει ταχύτητα αλλά φθείρεται γρήγορα, και της αντοχής της μέσης (C2) και της σκληρής (C1) γόμας.16 Η Pirelli, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών, προέβλεπε στρατηγικές δύο αλλαγών για τους περισσότερους οδηγούς 16, αλλά η έντονη ζέστη και, κυρίως, η εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα, έφεραν τα πάνω κάτω.

  • McLaren (Piastri & Norris): Η στρατηγική της McLaren ήταν υποδειγματική.
    • Ο Piastri ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στον γύρο 23, στη συνέχεια τοποθέτησε ένα χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας στον γύρο 49 και, τέλος, εκμεταλλευόμενος το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, έβαλε ένα ακόμα χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας στον γύρο 55.2 Μια άψογα εκτελεσμένη στρατηγική που προσαρμόστηκε τέλεια στις συνθήκες.
    • Ο Norris ακολούθησε μια παρόμοια στρατηγική: μαλακή γόμα στην εκκίνηση, αλλαγή σε μέση στον γύρο 22, μετά σε χρησιμοποιημένη μαλακή στον γύρο 49 και τέλος, ξανά χρησιμοποιημένη μαλακή κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στον γύρο 55.2 Η McLaren αντέδρασε σωστά στην αρχική πίεση του Verstappen και διαχειρίστηκε τα ελαστικά της αποτελεσματικά, με την τελική αλλαγή σε μαλακά υπό το καθεστώς του Αυτοκινήτου Ασφαλείας να αποδεικνύεται η βέλτιστη κίνηση.
  • Red Bull (Verstappen): Η Red Bull επέλεξε μια πολύ επιθετική προσέγγιση για τον Verstappen. Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, έκανε την πρώτη του αλλαγή στον γύρο 14 για ένα ακόμα σετ μαλακής γόμας, στη συνέχεια πέρασε στη μέση γόμα στον γύρο 29, και τέλος, υπό το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον γύρο 56, τοποθέτησε τη σκληρή γόμα.2 Η επιλογή της σκληρής γόμας στο τέλος αποδείχθηκε προβληματική, καθώς δεν είχε την απαιτούμενη απόδοση για να ανταγωνιστεί τις McLaren με τα μαλακά ελαστικά.2 Η Red Bull προσπάθησε να αιφνιδιάσει με μια στρατηγική τριών αλλαγών πριν την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, ένα ρίσκο που τελικά δεν απέδωσε. Ο ίδιος ο Piastri εξέφρασε την έκπληξή του για την προσπάθεια του Verstappen να κάνει τη στρατηγική των τριών στάσεων να λειτουργήσει.2
  • Ferrari (Leclerc): Η απόφαση του Leclerc να θυσιάσει μια γρήγορη προσπάθεια στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών, προκειμένου να διατηρήσει ένα φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών για τον αγώνα 11, αποδείχθηκε καθοριστική και απέδωσε καρπούς, ειδικά με την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Η στρατηγική του πιθανότατα διαμορφώθηκε ως εξής: μαλακή γόμα στην εκκίνηση, αλλαγή σε μέση γόμα στο μεσαίο stint του αγώνα, και τέλος, τοποθέτηση των φρέσκων μαλακών ελαστικών κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Ο επικεφαλής της Ferrari, Fred Vasseur, επιβεβαίωσε ότι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βοήθησε την ομάδα και ότι τα μαλακά ελαστικά είχαν καλύτερη απόδοση από τα μεσαία για το μονοθέσιο της Ferrari.63
  • Mercedes (Russell): Ο Russell ξεκίνησε τον αγώνα με μαλακή γόμα. Αργότερα στον αγώνα, τοποθέτησε ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας.2 Η στρατηγική του επηρεάστηκε σημαντικά από τις μάχες που έδωσε στην πίστα και, φυσικά, από την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
  • Sauber (Hulkenberg): Ο Γερμανός πραγματοποίησε μια εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών και εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, έκανε νωρίς το πρώτο του pit stop για να βάλει τη μέση γόμα 2, και στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, τοποθέτησε ένα νέο σετ μαλακής γόμας 2, το οποίο τον βοήθησε στην εντυπωσιακή τελική του επίθεση και την κατάκτηση της πέμπτης θέσης.
  • Ferrari (Hamilton): Ο Hamilton ξεκίνησε επίσης με μαλακή γόμα. Η στρατηγική του, ωστόσο, δεν φάνηκε να αποδίδει το ίδιο καλά με αυτή του teammate του, Leclerc. Ο Βρετανός αντιμετώπισε προβλήματα με την ισορροπία του μονοθεσίου στο τελευταίο stint του αγώνα.63

Η υψηλή φθορά των ελαστικών, λόγω της ζέστης 13 και της τραχιάς επιφάνειας της πίστας 16, έκανε τη διαφορά απόδοσης μεταξύ φρέσκων και φθαρμένων ελαστικών ιδιαίτερα σημαντική. Αυτό ανέδειξε τη στρατηγική του "undercut" (δηλαδή την πρώιμη είσοδο στα πιτς σε σχέση με έναν αντίπαλο για να κερδηθεί πλεονέκτημα με φρέσκα ελαστικά) ως ένα πολύ ισχυρό όπλο.16 Οι ομάδες έπρεπε να είναι εξαιρετικά ευέλικτες και να αντιδρούν άμεσα στις κινήσεις των αντιπάλων τους. Η ομάδα του Hamilton, για παράδειγμα, ανέφερε ότι τον κάλεσε στα πιτς για να "προστατεύσει το undercut".2

Όσον αφορά την απόδοση των διαφορετικών γομών της Pirelli, η σκληρή γόμα C1 αποδείχθηκε ξεκάθαρα η λιγότερο επιθυμητή επιλογή υπό τις συνθήκες του αγώνα, ειδικά για ένα σύντομο τελικό stint μετά την αποχώρηση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Ο Verstappen, ο οποίος αναγκάστηκε να τη χρησιμοποιήσει, δυσκολεύτηκε σημαντικά 2, με τον Leclerc να σχολιάζει πόσο "κακή ήταν η σκληρή γόμα".2 Ακόμα και οι προσομοιώσεις πριν τον αγώνα έδειχναν ότι η σκληρή γόμα δεν θα ήταν δημοφιλής επιλογή.16 Αυτό υπογραμμίζει ότι, ακόμη και όταν χρησιμοποιείται η πιο σκληρή γκάμα ελαστικών, μια συγκεκριμένη γόμα μπορεί να αποδειχθεί σημαντικά λιγότερο βιώσιμη, επηρεάζοντας καθοριστικά τις στρατηγικές των ομάδων, ειδικά αν αναγκαστούν να τη χρησιμοποιήσουν λόγω έλλειψης άλλων διαθέσιμων επιλογών.

Τελική Κατάταξη Αγώνα & Στατιστικά 📊

Μετά από 66 συναρπαστικούς γύρους στην πίστα της Βαρκελώνης 1, ο Oscar Piastri πέρασε θριαμβευτικά τη γραμμή του τερματισμού, πανηγυρίζοντας την πέμπτη του νίκη για τη σεζόν του 2025.1 Η επιτυχία του Αυστραλού ολοκληρώθηκε με τον Lando Norris να τερματίζει στη δεύτερη θέση, εξασφαλίζοντας ένα εντυπωσιακό 1-2 για την ομάδα της McLaren.

Πίνακας 5: Πλήρης Τελική Κατάταξη Αγώνα

Results

Σύρετε για περισσότερα
PosDriverNoTeamLapsTime/RetiredPts
1Oscar Piastri81McLaren Mercedes661:32:57.37525
2Lando Norris4McLaren Mercedes66+2.471s18
3Charles Leclerc16Ferrari66+10.455s15
4George Russell63Mercedes66+11.359s12
5Nico Hulkenberg27Kick Sauber Ferrari66+13.648s10
6Lewis Hamilton44Ferrari66+15.508s8
7Isack Hadjar6Racing Bulls Honda RBPT66+16.022s6
8Pierre Gasly10Alpine Renault66+17.882s4
9Fernando Alonso14Aston Martin Aramco Mercedes66+21.564s2
10Max Verstappen1Red Bull Racing Honda RBPT66+21.826s1
11Liam Lawson30Racing Bulls Honda RBPT66+25.532s0
12Gabriel Bortoleto5Kick Sauber Ferrari66+25.996s0
13Yuki Tsunoda22Red Bull Racing Honda RBPT66+28.822s0
14Carlos Sainz Jnr55Williams Mercedes66+29.309s0
15Franco Colapinto43Alpine Renault66+31.381s0
16Esteban Ocon31Haas Ferrari66+32.197s0
17Oliver Bearman87Haas Ferrari66+37.065s0
DNFAndrea Kimi Antonelli12Mercedes53Mechanical0
DNFAlexander Albon23Williams Mercedes27Collision Damage0
Pos
1
Driver
Oscar Piastri
No
81
Team
McLaren Mercedes
Laps
66
Time/Retired
1:32:57.375
Pts
25
Pos
2
Driver
Lando Norris
No
4
Team
McLaren Mercedes
Laps
66
Time/Retired
+2.471s
Pts
18
Pos
3
Driver
Charles Leclerc
No
16
Team
Ferrari
Laps
66
Time/Retired
+10.455s
Pts
15
Pos
4
Driver
George Russell
No
63
Team
Mercedes
Laps
66
Time/Retired
+11.359s
Pts
12
Pos
5
Driver
Nico Hulkenberg
No
27
Team
Kick Sauber Ferrari
Laps
66
Time/Retired
+13.648s
Pts
10
Pos
6
Driver
Lewis Hamilton
No
44
Team
Ferrari
Laps
66
Time/Retired
+15.508s
Pts
8
Pos
7
Driver
Isack Hadjar
No
6
Team
Racing Bulls Honda RBPT
Laps
66
Time/Retired
+16.022s
Pts
6
Pos
8
Driver
Pierre Gasly
No
10
Team
Alpine Renault
Laps
66
Time/Retired
+17.882s
Pts
4
Pos
9
Driver
Fernando Alonso
No
14
Team
Aston Martin Aramco Mercedes
Laps
66
Time/Retired
+21.564s
Pts
2
Pos
10
Driver
Max Verstappen
No
1
Team
Red Bull Racing Honda RBPT
Laps
66
Time/Retired
+21.826s
Pts
1
Pos
11
Driver
Liam Lawson
No
30
Team
Racing Bulls Honda RBPT
Laps
66
Time/Retired
+25.532s
Pts
0
Pos
12
Driver
Gabriel Bortoleto
No
5
Team
Kick Sauber Ferrari
Laps
66
Time/Retired
+25.996s
Pts
0
Pos
13
Driver
Yuki Tsunoda
No
22
Team
Red Bull Racing Honda RBPT
Laps
66
Time/Retired
+28.822s
Pts
0
Pos
14
Driver
Carlos Sainz Jnr
No
55
Team
Williams Mercedes
Laps
66
Time/Retired
+29.309s
Pts
0
Pos
15
Driver
Franco Colapinto
No
43
Team
Alpine Renault
Laps
66
Time/Retired
+31.381s
Pts
0
Pos
16
Driver
Esteban Ocon
No
31
Team
Haas Ferrari
Laps
66
Time/Retired
+32.197s
Pts
0
Pos
17
Driver
Oliver Bearman
No
87
Team
Haas Ferrari
Laps
66
Time/Retired
+37.065s
Pts
0
Pos
DNF
Driver
Andrea Kimi Antonelli
No
12
Team
Mercedes
Laps
53
Time/Retired
Mechanical
Pts
0
Pos
DNF
Driver
Alexander Albon
No
23
Team
Williams Mercedes
Laps
27
Time/Retired
Collision Damage
Pts
0

Ταχύτερος Γύρος (Fastest Lap): ⏱️ Oscar Piastri (McLaren) - 1:15.743 (στον 61ο γύρο).54 Η κατάκτηση του ταχύτερου γύρου από τον νικητή του αγώνα υπογραμμίζει την κυριαρχία του και προσθέτει έναν επιπλέον βαθμό στο ενεργητικό του, καθώς τερμάτισε στην πρώτη δεκάδα.

Οδηγός της Ημέρας (Driver of the Day): ⭐ Max Verstappen (Red Bull Racing).2 Η ανάδειξη του Max Verstappen ως "Οδηγού της Ημέρας" από τους φιλάθλους, παρά τον τερματισμό του μόλις στη 10η θέση και την ποινή που δέχθηκε για τη σύγκρουση με τον Russell, είναι ένα αποτέλεσμα που προκαλεί συζητήσεις. Θα μπορούσε να αντικατοπτρίζει την εκτίμηση των οπαδών για την επιθετική και μαχητική του οδήγηση (ακόμα κι αν αυτή οδήγησε σε ποινές), μια αίσθηση συμπάθειας για την αντιληπτή κακοτυχία του με τη στρατηγική ή την ποινή, την καθαρή ψυχαγωγική αξία των επεισοδίων στα οποία πρωταγωνίστησε, ή απλώς την ισχύ της μεγάλης του οπαδικής βάσης. Αυτό το αποτέλεσμα αναδεικνύει μια πιθανή απόκλιση μεταξύ των επίσημων αποτελεσμάτων και των αποφάσεων των αγωνοδικών από τη μία πλευρά, και του συναισθήματος ενός τμήματος των φιλάθλων από την άλλη. Υποδηλώνει ότι η "απόδοση" στα μάτια ορισμένων οπαδών μπορεί να είναι ευρύτερη από την τελική κατάταξη και να περιλαμβάνει στοιχεία όπως η προσπάθεια, το δράμα και το μαχητικό πνεύμα.

Βαθμολογίες Πρωταθλημάτων 🏆

Η νίκη του Oscar Piastri και το εντυπωσιακό 1-2 της McLaren στο Ισπανικό Grand Prix είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις βαθμολογίες των πρωταθλημάτων οδηγών και κατασκευαστών, με την πορτοκαλί ομάδα να αυξάνει τη διαφορά της στην κορυφή.

Πίνακας 6: Βαθμολογία Οδηγών (Top 10)

Top10

Σύρετε για περισσότερα
PosDriverTeamPoints
1Oscar PiastriMcLaren186
2Lando NorrisMcLaren176
3Max VerstappenRed Bull Racing137
4George RussellMercedes111
5Charles LeclercFerrari94
6Lewis HamiltonFerrari71
7Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8Alexander AlbonWilliams42
9Isack HadjarRacing Bulls21
10Esteban OconHaas20
Pos
1
Driver
Oscar Piastri
Team
McLaren
Points
186
Pos
2
Driver
Lando Norris
Team
McLaren
Points
176
Pos
3
Driver
Max Verstappen
Team
Red Bull Racing
Points
137
Pos
4
Driver
George Russell
Team
Mercedes
Points
111
Pos
5
Driver
Charles Leclerc
Team
Ferrari
Points
94
Pos
6
Driver
Lewis Hamilton
Team
Ferrari
Points
71
Pos
7
Driver
Andrea Kimi Antonelli
Team
Mercedes
Points
48
Pos
8
Driver
Alexander Albon
Team
Williams
Points
42
Pos
9
Driver
Isack Hadjar
Team
Racing Bulls
Points
21
Pos
10
Driver
Esteban Ocon
Team
Haas
Points
20


Πίνακας 7: Βαθμολογία Κατασκευαστών

Const

Σύρετε για περισσότερα
PosTeamPoints
1McLaren362
2Ferrari165
3Mercedes159
4Red Bull Racing144
5Williams54
6Racing Bulls28
7Haas26
8Kick Sauber16
9Aston Martin16
10Alpine11
Pos
1
Team
McLaren
Points
362
Pos
2
Team
Ferrari
Points
165
Pos
3
Team
Mercedes
Points
159
Pos
4
Team
Red Bull Racing
Points
144
Pos
5
Team
Williams
Points
54
Pos
6
Team
Racing Bulls
Points
28
Pos
7
Team
Haas
Points
26
Pos
8
Team
Kick Sauber
Points
16
Pos
9
Team
Aston Martin
Points
16
Pos
10
Team
Alpine
Points
11


Οι Δηλώσεις των Πρωταγωνιστών 🎙️

Μετά το τέλος ενός τόσο συναρπαστικού αγώνα, οι πρωταγωνιστές είχαν πολλά να πουν:

  • Oscar Piastri (McLaren): "Είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος που κέρδισα σήμερα. Ήταν ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο συνολικά. Ο ρυθμός ήταν πολύ καλός. Μπορούσαμε να τον ανεβάσουμε όταν χρειαζόταν... Η ομάδα μου έδωσε ξανά ένα σπουδαίο μονοθέσιο και είμαι πολύ περήφανος για τη δουλειά που κάναμε. Υπήρχε μεγάλη υποστήριξη στις κερκίδες, οπότε ευχαριστώ το πλήθος που ήταν εκεί. Δεν θα μπορούσαμε να τελειώσουμε αυτό το triple-header καλύτερα ως ομάδα.".2 Ο Αυστραλός εξέφρασε επίσης την έκπληξή του για την επιθετική στρατηγική των τριών στάσεων του Verstappen, η οποία παραλίγο να αποδώσει.2
  • Lando Norris (McLaren): "Ήταν ένας καλός, διασκεδαστικός αγώνας και το να τελειώσουμε αυτό το triple-header με ένα ένα-δύο είναι ακόμα καλύτερο. Συγχαρητήρια στον Oscar, οδήγησε πολύ καλά σήμερα. Δεν είχα ακριβώς τον ρυθμό για να τον φτάσω, αλλά δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό. Είναι ένας μεγάλος αγώνας, και οτιδήποτε θα μπορούσε να συμβεί στο τέλος. Ήμασταν υπό πίεση με την επανεκκίνηση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, αλλά το διαχειριστήκαμε πολύ καλά και κρατήσαμε τις θέσεις μας. Είμαι χαρούμενος που επιστρέφω σπίτι με καλούς βαθμούς για την ομάδα.".2
  • Charles Leclerc (Ferrari): "Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μας βοήθησε... Βασικά, ο Max δεν είχε άλλα ελαστικά εκτός από τη σκληρή γόμα, κάτι που τον έφερε σε δύσκολη θέση. Το εκμεταλλευτήκαμε. Είμαι πολύ χαρούμενος με αυτό το απροσδόκητο βάθρο." Σχετικά με την επαφή με τον Verstappen, σχολίασε ότι δεν υπήρχε κάτι ιδιαίτερο και ότι ήταν αγωνιστικό συμβάν.2
  • Max Verstappen (Red Bull): Ο Ολλανδός σχολίασε ότι ο αγώνας ήταν δύσκολος και πως δεν αισθάνθηκε ποτέ ότι βρισκόταν σε μάχη για το πρωτάθλημα αυτή τη στιγμή.2 Εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την ποινή που δέχθηκε, την επαφή με τον Russell, αλλά και για την επιλογή της ομάδας να του βάλει τα σκληρά ελαστικά στο τέλος.2 Ωστόσο, δήλωσε ότι "δεν μπορεί να είναι επικριτικός" μετά την ποινή.35
  • George Russell (Mercedes): Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes θεώρησε ότι η επαφή που είχε με τον Verstappen ήταν σκόπιμη από πλευράς του Ολλανδού.2 Εξέφρασε την απογοήτευσή του για την απόδοσή του στον πρώτο γύρο, αλλά θεώρησε ότι η τέταρτη θέση ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την ομάδα στον συγκεκριμένο αγώνα.45
  • Andrea Stella (McLaren Team Principal): "Κλείνουμε αυτό το ευρωπαϊκό triple-header με μια ισχυρή απόδοση στη Βαρκελώνη και περαιτέρω επιβεβαίωση της ανταγωνιστικότητας του MCL39. Καθ' όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, τόσο οι οδηγοί όσο και η ομάδα κατάφεραν να εξάγουν ένα πολύ υψηλό επίπεδο απόδοσης από το μονοθέσιο, γεγονός που μας επέτρεψε να εξασφαλίσουμε αυτό το ένα-δύο σήμερα, το τρίτο μας για φέτος... Δεν θα μπορούσαμε να τελειώσουμε το triple-header καλύτερα.".54 Ο Stella παραδέχτηκε επίσης την έκπληξή του για το σαφές πλεονέκτημα που είχε η ομάδα του έναντι της Red Bull.35
  • Fred Vasseur (Ferrari Team Principal): "Ένα καλό βάθρο από την P2 στην P3 για τον Charles. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βοήθησε λίγο, γιατί σε ένα σημείο δυσκολευόμασταν πραγματικά να κάνουμε τα μεσαία ελαστικά να δουλέψουν σωστά... Νομίζω ότι ο αγωνιστικός μας ρυθμός ήταν καλός, αλλά είναι ακόμα δύσκολο να καταλάβουμε γιατί ήμασταν ταχύτεροι με τα μαλακά παρά με τα μεσαία." Σημείωσε επίσης ότι ο Hamilton αντιμετώπισε πρόβλημα με την ισορροπία του μονοθεσίου στο τέλος του αγώνα.2
  • Christian Horner (Red Bull Team Principal): Ο επικεφαλής της Red Bull παραδέχτηκε την απογοήτευση του Verstappen για την εντολή της ομάδας να παραχωρήσει τη θέση στον Russell, κάτι που, κατά την άποψή του, οδήγησε στη δεύτερη επαφή μεταξύ των δύο οδηγών. Θεώρησε την ποινή που επιβλήθηκε στον Verstappen πολύ αυστηρή.68 Σχολίασε επίσης ότι η πίστα της Βαρκελώνης αποτελεί πάντα μια καλή δοκιμασία για τις δυνατότητες των μονοθεσίων.18
  • Toto Wolff (Mercedes Team Principal): "Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για εμάς συνολικά. Συνήθως δυσκολευόμαστε πολύ σε πιο ζεστές συνθήκες και η διαχείριση των ελαστικών είναι το κύριο πρόβλημά μας όταν η άσφαλτος είναι τόσο ζεστή όσο ήταν εδώ στη Βαρκελώνη. Η τέταρτη θέση για τον George προφανώς δεν είναι εκεί που θέλουμε να αγωνιζόμαστε, αλλά είναι ένα καλύτερο αποτέλεσμα από ό,τι πιστεύαμε ότι ήταν δυνατό πριν τον αγώνα... Πρέπει να δουλέψουμε πάνω στις προκλήσεις υπερθέρμανσης των ελαστικών μας.".2

Οι αντιδράσεις των επικεφαλής των ομάδων μετά το συμβάν Verstappen/Russell αντικατοπτρίζουν συχνά τη θέση της ομάδας τους. Ο Horner, υπερασπιζόμενος τον οδηγό του και αμφισβητώντας την απόφαση των αγωνοδικών 68, είναι μια αναμενόμενη στάση. Από την άλλη πλευρά, οι άμεσες δηλώσεις του Wolff για το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν λιγότερο έντονες στις διαθέσιμες πληροφορίες, με τον ίδιο να εστιάζει περισσότερο στα γενικότερα προβλήματα απόδοσης της Mercedes 19, παρόλο που ο οδηγός του, Russell, έκανε λόγο για σκόπιμη ενέργεια από τον Verstappen.2 Αυτό αναδεικνύει τις πολιτικές και επικοινωνιακές πτυχές που συχνά περιβάλλουν τα αμφιλεγόμενα συμβάντα στη Formula 1.

Επόμενος Αγώνας & Σκέψεις για το Μέλλον 🤔

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον, καθώς η δράση μεταφέρεται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Επόμενη στάση για ομάδες και οδηγούς είναι το Grand Prix του Καναδά, στην απαιτητική πίστα Gilles Villeneuve του Μόντρεαλ.26

Παράλληλα, η συζήτηση για το μέλλον του Ισπανικού Grand Prix στην πίστα της Βαρκελώνης παραμένει ανοιχτή. Με την είσοδο της Μαδρίτης στο καλεντάρι από το 2026, η παραμονή της ιστορικής πίστας της Καταλονίας στο πρόγραμμα της Formula 1 είναι αβέβαιη.12 Άραγε, αυτό ήταν ένα από τα τελευταία Grand Prix που παρακολουθήσαμε σε αυτή την πίστα που έχει γράψει τη δική της ιστορία στο άθλημα; Μόνο ο χρόνος θα δείξει.

Μέχρι τότε, αυτό που κρατάμε είναι έναν αγώνα γεμάτο θέαμα, στρατηγική και ανατροπές, που επιβεβαίωσε την κυριαρχία της McLaren και άφησε πολλές υποσχέσεις για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. ¡Vamos! 🎉🏁

Comments

Related Articles

Ο Russell θριαμβεύει, ο Antonelli ανατέλλει
16, JUN

Ο Russell θριαμβεύει, ο Antonelli ανατέλλει

2Fast 0
Read More