Μέρος 8: «Evolution, όχι Revolution – Πού στέκεται η FW47 στο grid του 2025»

Μέρος 8: «Evolution, όχι Revolution – Πού στέκεται η FW47 στο grid του 2025»

🏁 RACE RADIO - Ακούστε το Άρθρο
1x
Έτοιμο για ανάγνωση

Μέρος 8: «Evolution, όχι Revolution – Πού στέκεται η FW47 στο grid του 2025»

Συγκρίσεις, καινοτομίες, προοπτικές & τελικό συμπέρασμα

Η FW47 δεν είναι το πιο ριζοσπαστικό μονοθέσιο του 2025. Δεν έχει πτερύγια-έκπληξη, δεν φέρνει πρωτοποριακά pods, ούτε κόβει την ανάσα στο πρώτο βλέμμα. Όμως αυτό δεν είναι αδυναμία — είναι στρατηγική.

Η ομάδα από το Grove επιδίωξε να εξελίξει σταδιακά ένα ισχυρό και σταθερό concept, φέρνοντας πραγματική τεχνική συνοχή για πρώτη φορά από το 2017 και μετά.

🧪 Συγκρίσεις: FW45 – FW46 – FW47

F W454647 Comparison

Σύρετε για περισσότερα
ΤομέαςFW45 (2023)FW46 (2024)FW47 (2025)
Σασί & βάροςΒαρύ, περιορισμένο σε setupΕλαφρύτερο αλλά ασύμμετροΙσορροπημένο, πλήρες ballast
ΑεροδυναμικήDraggy, σταθερό μόνο σε ευθείεςΕξέλιξη αλλά χωρίς downforceΠλήρες ground effect, ουδέτερο
ΑνάρτησηΠαλαιά γεωμετρία, σκληρήΤροποποιημένη, ασύμμετρηΝέα γεωμετρία, fine-tuned
PU ενσωμάτωσηΒασική, περιοριστικήΜέτριαΠλήρως ενσωματωμένη, αεροδυναμική
Ψύξη & ERSΑσταθής, υπερθέρμανσηΒελτίωσηΣταθερότητα & αποδοτικότητα
Setup παράθυροΠεριορισμένοΜέτριοΠλήρες, προβλέψιμο
Τομέας
Σασί & βάρος
FW45 (2023)
Βαρύ, περιορισμένο σε setup
FW46 (2024)
Ελαφρύτερο αλλά ασύμμετρο
FW47 (2025)
Ισορροπημένο, πλήρες ballast
Τομέας
Αεροδυναμική
FW45 (2023)
Draggy, σταθερό μόνο σε ευθείες
FW46 (2024)
Εξέλιξη αλλά χωρίς downforce
FW47 (2025)
Πλήρες ground effect, ουδέτερο
Τομέας
Ανάρτηση
FW45 (2023)
Παλαιά γεωμετρία, σκληρή
FW46 (2024)
Τροποποιημένη, ασύμμετρη
FW47 (2025)
Νέα γεωμετρία, fine-tuned
Τομέας
PU ενσωμάτωση
FW45 (2023)
Βασική, περιοριστική
FW46 (2024)
Μέτρια
FW47 (2025)
Πλήρως ενσωματωμένη, αεροδυναμική
Τομέας
Ψύξη & ERS
FW45 (2023)
Ασταθής, υπερθέρμανση
FW46 (2024)
Βελτίωση
FW47 (2025)
Σταθερότητα & αποδοτικότητα
Τομέας
Setup παράθυρο
FW45 (2023)
Περιορισμένο
FW46 (2024)
Μέτριο
FW47 (2025)
Πλήρες, προβλέψιμο


🔬 Καινοτομίες – μικρές, αλλά ουσιαστικές

Δεν υπάρχει ένα μοναδικό τεχνικό στοιχείο που “κλέβει την παράσταση” στη FW47 — υπάρχουν πολλές μικρές ιδέες που υλοποιήθηκαν σωστά:

  • Modular beam wing: διπλό στοιχείο με δυνατότητα μονής ρύθμισης για low-drag circuits
  • Εσωτερική τοποθέτηση MGU-H με απομόνωση θερμότητας για ελαχιστοποίηση cross-heating
  • Ανασχεδιασμένο σύστημα brake-by-wire με real-time feedback & harvesting integration
  • Σύστημα "thermal zoning" εντός των sidepods για αποφυγή τοπικών υπερθερμάνσεων
  • Dynamic ballast strategy για κάθε πίστα μέσω εργοστασιακών rigs προσομοίωσης

Η τεχνική ομάδα δεν επαναστατεί, αλλά επιμελείται και ελέγχει — και αυτό, για μια ομάδα όπως η Williams, είναι επιτυχία.

📈 Προοπτικές – Πού πηγαίνει η Williams

Η FW47 μπορεί να:

  • Παλέψει για Q3 σε "κανονικές" πίστες
  • Διαχειρίζεται καλύτερα τα ελαστικά από τη Sauber και την Haas
  • Εφαρμόζει στρατηγική αγώνα με βάση δεδομένα και όχι ανάγκη για ρίσκο

Ο Alex Albon την αποκαλεί "το πρώτο Williams που μπορώ να προβλέψω". Ο Logan Sargeant λέει πως "για πρώτη φορά, το μονοθέσιο στρίβει όταν του το ζητάω".

Οι στόχοι είναι:

  • Σταθερή είσοδος στη δεκάδα
  • Πόντοι σε περισσότερες από τις μισές πίστες
  • Πλαίσιο εξέλιξης για το 2026

🏁 Τελικό Συμπέρασμα

Η FW47 είναι μια ιστορία τεχνολογικής ωρίμανσης. Όχι εκρηκτικής ιδιοφυΐας, αλλά σταθερής, μεθοδικής τεχνικής δουλειάς. Και αυτό — μετά από χρόνια αυτοσχεδιασμών — είναι ίσως πιο πολύτιμο.

Η Williams δείχνει πλέον σαν ομάδα που καταλαβαίνει τι κάνει. Και η FW47 είναι το πρώτο της “κανονικό” μονοθέσιο εδώ και μια δεκαετία.

Η επιστροφή δεν έρχεται με φανφάρες. Έρχεται με ακρίβεια, ισορροπία και σκοπό.

Comments

Related Articles

Williams 2025: Ανάσταση και Αίνιγμα
6, AUG

Williams 2025: Ανάσταση και Αίνιγμα

Georgios Balatzis 0
Read More
Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️
2, JUN

Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️

Georgios Balatzis 0
Read More
🏁 F1 2025 - Imola GP 💨 Η Mercedes και η
22, MAY

🏁 F1 2025 - Imola GP 💨 Η Mercedes και η "βρωμιά" στον αέρα: Τεχνική ματιά στις αναβαθμίσεις της W16

Georgios Balatzis 0
Read More