🧠 Mercedes W16 – Μέρος 2ο: «Η Αεροδυναμική Τέχνη»

🧠 Mercedes W16 – Μέρος 2ο: «Η Αεροδυναμική Τέχνη»

🏁 RACE RADIO - Ακούστε το Άρθρο
1x
Έτοιμο για ανάγνωση



🧠 Mercedes W16 – Μέρος 2ο: «Η Αεροδυναμική Τέχνη»

Όταν κάθε επιφάνεια, καμπύλη και λεπτομέρεια υπακούει στη φυσική των ροών 🌪️

Η αεροδυναμική της Mercedes W16 δεν είναι απλώς βελτιωμένη – είναι ριζικά επανασχεδιασμένη. Το αυτοκίνητο του 2025 είναι αποτέλεσμα δεκάδων ωρών σε αεροσήραγγες, υπολογιστικής ροής (CFD) και μελέτης telemetry. Σε αυτό το άρθρο, αναλύουμε τις βασικές καινοτομίες: από τη μύτη και το εμπρός φτερό μέχρι τα sidepods, το δάπεδο και τον διαχύτη.

🪶 Νέα μύτη & εμπρός φτερό – Επιστροφή στη στροφή

Η εμπρός πτέρυγα της W16 έχει πιο έντονη καμπύλωση στα άκρα και νέα δομή στα flaps, με στόχο τη μεταφορά περισσότερης κάθετης δύναμης στο εμπρός μέρος σε χαμηλές ταχύτητες.

👃 Η μύτη είναι:

  • Πιο λεπτή και αεροδυναμική
  • Ενώνεται χωρίς slot gap με το χαμηλότερο στοιχείο του φτερού
  • Σκαλισμένη στην κάτω πλευρά για επιτάχυνση ροής

Αυτό δημιουργεί αυξημένη αρνητική πίεση στο εμπρός άξονα – και μεταφράζεται σε περισσότερο grip στην είσοδο στροφών. Το αυτοκίνητο «βουτάει» πιο πρόθυμα – ένα άμεσο αντίδοτο στην υποστροφή που ταλαιπώρησε τη W15.

🧊 Sidepods & υπόκοψη – Όταν η Red Bull δείχνει τον δρόμο

Για πρώτη φορά, η Mercedes υιοθετεί full-length undercut στα sidepods – μια σχεδιαστική γλώσσα που θυμίζει Red Bull, αλλά με δική της ερμηνεία.

🔍 Λεπτομέρειες:

  • Διπλές εισαγωγές αέρα: μία κάθετη και μία οριζόντια
  • Ισχυρό κανάλι ροής κατά μήκος του pod που ενεργοποιεί τον αέρα στο πάτωμα
  • «Λαιμός venturi» στη μέση του sidepod για επιτάχυνση ροής

Η ροή αυτή τρέχει παράλληλα με την άκρη του πατώματος και τροφοδοτεί το διαχύτη, αυξάνοντας τον συνολικό υποπίεση-παραγόμενο όγκο. Η W16 «ρουφάει» πιο δυνατά τον αέρα από κάτω και δημιουργεί downforce χωρίς να χρειάζεται τεράστια πίσω φτερά.

🧱 Πάτωμα & διαχύτης – Η πραγματική πηγή της δύναμης

Στην εποχή του ground effect, το δάπεδο είναι ο βασιλιάς. Η Mercedes αναδιαμόρφωσε τις άκρες, τα κανάλια και τις έξοδοι του diffuser με στόχο:

✔️ Μεγαλύτερη ταχύτητα ροής χωρίς αποκόλληση
✔️ Πιο ομαλό transition από τον εμπρός άξονα στο πίσω
✔️ Λειτουργία σε περισσότερα ύψη – δηλαδή λιγότερη ευαισθησία σε αναπηδήσεις ή bumps

Ο διαχύτης «τραβάει» τον αέρα με τη βοήθεια του beam wing, ενός αεροδυναμικού στοιχείου ακριβώς πάνω από τον διαχύτη. Η Mercedes επέλεξε πιο ουδέτερο beam wing, για ισορροπία ανάμεσα σε downforce και αντίσταση.

🪂 Πίσω φτερό & DRS – Το σπαθί της τελικής ταχύτητας

Το πίσω φτερό ανασχεδιάστηκε για:

  • Μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα του DRS (Drag Reduction System)
  • Καλύτερη απόδοση στα ευθεία, χωρίς να «τινάζεται» το balance της W16

Το DRS της W16 είναι πλέον συγκρίσιμο με του Red Bull, επιτρέποντας υψηλές τελικές χωρίς θυσία στα φρεναρίσματα ή στην σταθερότητα.

💨 Όταν το DRS ανοίγει, η αεροδυναμική ισορροπία παραμένει σταθερή γιατί το δάπεδο συνεχίζει να παράγει σταθερή κάθετη δύναμη – κάτι που προστατεύει το πίσω μέρος από απότομη αποσταθεροποίηση.

📐 Το αποτέλεσμα: Ένα πιο ευρύ αεροδυναμικό παράθυρο

Η W16 έχει αεροδυναμική ισορροπία:

  • πιο εμπρός σε χαμηλές ταχύτητες – ιδανικό για σφιχτές στροφές
  • πιο πίσω σε υψηλές ταχύτητες – σταθερότητα στις στροφές τύπου Silverstone ή Suzuka
  • και σταθερή στις αλλαγές ύψους – άρα δεν χρειάζεται ακραίες ρυθμίσεις setup

Με απλά λόγια: ✨ η Mercedes W16 είναι το πιο ισορροπημένο μονοθέσιο της ομάδας στη νέα εποχή ground effect.

🏁 Στο Μέρος 3ο, θα δούμε πώς αυτή η αεροδυναμική δένει με το σασί, την ανάρτηση και το σύστημα ψύξης – και πώς η φιλοσοφία κατασκευής της Mercedes συνθέτει μια λειτουργική και στιβαρή μηχανική βάση.

Comments

Related Articles

Mercedes W16: Η Παράδοξη Σεζόν 2025
23, AUG

Mercedes W16: Η Παράδοξη Σεζόν 2025

Georgios Balatzis 0
Read More
Ο Russell θριαμβεύει, ο Antonelli ανατέλλει
16, JUN

Ο Russell θριαμβεύει, ο Antonelli ανατέλλει

2Fast 0
Read More
Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️
2, JUN

Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️

Georgios Balatzis 0
Read More