🛠️ Mercedes W16 – Μέρος 3ο: «Σκελετός και Ανάρτηση»

🛠️ Mercedes W16 – Μέρος 3ο: «Σκελετός και Ανάρτηση»

🏁 RACE RADIO - Ακούστε το Άρθρο
1x
Έτοιμο για ανάγνωση



🛠️ Mercedes W16 – Μέρος 3ο: «Σκελετός και Ανάρτηση»

Όταν η σταθερότητα, η ακαμψία και η μηχανική ισορροπία χτίζουν νίκες

Η δύναμη και η αεροδυναμική δεν φτάνουν μόνες τους για να φέρουν νίκες. Η μηχανική βάση – το σασί, η ανάρτηση και η ψύξη – είναι το θεμέλιο για την απόδοση κάθε μονοθεσίου. Η Mercedes W16 μπορεί να μη φωνάζει «επανάσταση» εξωτερικά, αλλά κάτω από το carbon κέλυφος, υπάρχει μια απόλυτα εξελιγμένη δομή που κάνει τη διαφορά.

🧱 Πλαίσιο (Monocoque) – Η σπονδυλική στήλη του μονοθεσίου

Η W16 βασίζεται στο monocoque της W15, που είχε ήδη αλλάξει γεωμετρία με την καμπίνα μετακινημένη ~10 εκ. πίσω. Αυτό:

  • Βελτίωσε την κατανομή βάρους
  • Επέτρεψε πιο αεροδυναμική ροή γύρω από τα sidepods
  • Έδωσε στους οδηγούς καλύτερη αίσθηση του πίσω μέρους

Το ίδιο το σασί είναι:

  • Carbon-fiber μονοκόμματο, με honeycomb εσωτερική δομή
  • Ενισχυμένο στις ζώνες σύγκρουσης
  • Εξοπλισμένο με το Halo από τιτάνιο για μέγιστη ασφάλεια

Η ακαμψία του σασί είναι κρίσιμη: κάθε flex μεταφέρει λάθος πληροφορίες στην ανάρτηση και αλλάζει την αεροδυναμική συμπεριφορά. Η W16 κρατά το σασί εξαιρετικά άκαμπτο, δίνοντας στη γεωμετρία της ανάρτησης την απόλυτη ελευθερία να λειτουργεί σωστά.

🦴 Ανάρτηση – Όταν η γεωμετρία φτιάχνει τον χαρακτήρα

Η W16 διατηρεί την επιλογή push-rod εμπρός & push-rod πίσω. Δεν είναι το πιο μοντέρνο (Red Bull και Ferrari έχουν pull-rod μπροστά), αλλά η Mercedes έχει προσαρμόσει τη γεωμετρία της για:

  • Anti-dive εμπρός: λιγότερο βύθισμα στο φρενάρισμα → σταθερό αεροδυναμικό πλαίσιο
  • Anti-squat πίσω: λιγότερη «καθίζηση» στην επιτάχυνση → πιο σταθερή έξοδος στροφών
  • Βελτιωμένο camber gain: το ελαστικό παραμένει κάθετο στην άσφαλτο στις στροφές

🎯 Στόχος; Ένα μονοθέσιο εύκολο στο στήσιμο, προβλέψιμο στη συμπεριφορά και γρήγορο στην ανταπόκριση. Ο οδηγός νιώθει πάντα πού βρίσκονται τα όρια – και τα φτάνει με αυτοπεποίθηση.

❄️ Σύστημα ψύξης – Όταν η θερμοκρασία κρίνει αγώνες

Η ψύξη είναι το κρυφό όπλο κάθε υβριδικού μονοθεσίου. Η W16 έχει:

  • Διπλές εισαγωγές αέρα (κάθετη & οριζόντια) για διαχωρισμό ροών
  • Κρυμμένα radiators & intercoolers στα sidepods
  • Έξοδο θερμού αέρα στο πίσω μέρος μέσω του «cooling cannon»
  • Επιλεγόμενα louvers (γρίλιες) ανάλογα με τις συνθήκες

🌡️ Το κλειδί είναι ελεγχόμενη θερμοκρασία χωρίς αεροδυναμικό κόστος. Δηλαδή: όσο το δυνατόν λιγότερο άνοιγμα, αλλά χωρίς ρίσκο υπερθέρμανσης.

💧 Με τη βοήθεια της Petronas (και εξελιγμένων υγρών Syntium & Tutela), η Mercedes έχει μικρότερα και ελαφρύτερα ψυγεία με την ίδια αποτελεσματικότητα. Έτσι γλιτώνει βάρος και διατηρεί τη φόρμα του bodywork.

🧰 Ολοκληρωμένη σχεδίαση = λειτουργική αρμονία

Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται σε ένα συνολικό πακέτο:

  • Το σασί δεν περιορίζει την ανάρτηση
  • Η ανάρτηση δεν εμποδίζει τη ροή προς τον διαχύτη
  • Η ψύξη δεν χαλάει την αεροδυναμική

Η W16 είναι ένα integrated design – όχι patchwork. Δεν βασίζεται σε «κόλπα», αλλά σε συνεργασία των συστημάτων για μέγιστο αποτέλεσμα.

🚧 Στο Μέρος 4ο, πάμε στις πίστες! Θα δούμε πώς όλα αυτά αποδίδουν σε διαφορετικά είδη αγώνων, συγκρίσεις με Red Bull & Ferrari και πού υπερέχει ή υπολείπεται η W16 στην πράξη.

Comments

Related Articles

Mercedes W16: Η Παράδοξη Σεζόν 2025
23, AUG

Mercedes W16: Η Παράδοξη Σεζόν 2025

Georgios Balatzis 0
Read More
Ο Russell θριαμβεύει, ο Antonelli ανατέλλει
16, JUN

Ο Russell θριαμβεύει, ο Antonelli ανατέλλει

2Fast 0
Read More
Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️
2, JUN

Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️

Georgios Balatzis 0
Read More