Αφιέρωμα στη Benneton B186

Αφιέρωμα στη Benneton B186

Αφιέρωμα στη Benneton B186

"Η τούρμπο βόμβα των '80s"

Το Benetton B186 ήταν το μονοθέσιο που χρησιμοποίησε η ομάδα Benetton Formula κατά τη διάρκεια της σεζόν 1986 της Formula 1 – τη μοναδική σεζόν στην οποία η Benetton αγωνίστηκε με αυτό το σασί, υπό τη σχεδίαση του Rory Byrne και του Ross Brawn. Ήταν επίσης η πρώτη χρονιά της Benetton ως κατασκευαστής μετά την εξαγορά της ομάδας Toleman.

🔧 Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Πλαίσιο: Μονοκόκ κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μέταλλο (carbon fibre/aluminium honeycomb).
  • Κινητήρας:
    • BMW M12/13, 1.5 λίτρα, 4κύλινδρος σε σειρά, τούρμπο.
    • Απόδοση: περισσότερο από 1.350 ίππους σε ρυθμίσεις κατατακτήριων!
    • Ήταν ένας από τους πιο ισχυρούς κινητήρες στην ιστορία της Formula 1.
    • Τοποθετημένος στο κέντρο, κατά μήκος.
  • Κιβώτιο: Hewland, 6 σχέσεων, χειροκίνητο.
  • Καύσιμο: Mobil
  • Βάρος: Περίπου 560 κιλά (βάσει κανονισμών της εποχής).
  • Ελαστικά: Pirelli

🏎️ Απόδοση στην πίστα

Παρόλο που ο B186 ήταν τρομερά ισχυρός, δεν ήταν το πιο σταθερό μονοθέσιο του grid. Το φαινόμενο "turbo lag" ήταν έντονο, και η απόδοση ήταν συχνά άγρια και απρόβλεπτη. Παρ' όλα αυτά, το μονοθέσιο είχε τις στιγμές του:

  • 1 νίκηGrand Prix Μεξικού 1986, με οδηγό τον Gerhard Berger.
  • Πολλές παρουσίες στην πρώτη εξάδα, κυρίως χάρη στην ιπποδύναμη και την ταχύτητα σε πίστες όπως το Monza και το Hockenheim.

👨‍✈️ Οδηγοί

  • Gerhard Berger (Αυστρία)
  • Teo Fabi (Ιταλία)

Ο Berger ξεχώρισε με την απρόσμενη νίκη στο Μεξικό, ενώ ο Fabi κατέκτησε pole position στην ίδια πίστα – επιβεβαιώνοντας την ταχύτητα του B186 ειδικά στις κατατακτήριες.

🏆 Κληρονομιά

Το B186 άφησε ιστορία ως "το τέρας των τούρμπο", και θεωρείται από πολλούς το πιο ισχυρό μονοθέσιο της δεκαετίας του ’80. Ήταν η βάση πάνω στην οποία η Benetton έχτισε το μέλλον της – και μια δεκαετία αργότερα θα κατέκτησε δύο τίτλους με τον Michael Schumacher.

Ο κινητήρας BMW M12/13, με την ωμή του δύναμη, έμεινε στην ιστορία ως παράδειγμα των ορίων που άγγιξε η F1 πριν την απαγόρευση των τούρμπο από το 1989.

📸 Fun Fact

Ο B186 σε κάποιες δοκιμές υπολογίστηκε ότι έβγαζε πάνω από 1.400 ίππους σε ρυθμίσεις "qualifying" – με πίεση τούρμπο που ξεπερνούσε τα 4 bar! Οι οδηγοί περιέγραφαν την αίσθηση σαν να "εκτοξευόταν πύραυλος".

Comments

Related Articles

Grand Prix Καναδα 2025: - Τεχνικό Report Αναβαθμίσεων Όλων των Ομάδων! 🏁🇨🇦🏎️
13, JUN

Grand Prix Καναδα 2025: - Τεχνικό Report Αναβαθμίσεων Όλων των Ομάδων! 🏁🇨🇦🏎️

Georgios Balatzis 0
Read More
Ελαστικά Formula 1: Οδηγός Επιβίωσης για τον Ενθουσιώδη Θεατή 🏎️💨
10, JUN

Ελαστικά Formula 1: Οδηγός Επιβίωσης για τον Ενθουσιώδη Θεατή 🏎️💨

Georgios Balatzis 0
Read More
Το Αίνιγμα της Πίσω Κίνησης: Γιατί τα Μονοθέσια της Formula 1 Επιμένουν στην Κίνηση στους Δύο Τροχούς! 🏎️💨
7, JUN

Το Αίνιγμα της Πίσω Κίνησης: Γιατί τα Μονοθέσια της Formula 1 Επιμένουν στην Κίνηση στους Δύο Τροχούς! 🏎️💨

Georgios Balatzis 0
Read More