"Η τούρμπο βόμβα των '80s"
Το Benetton B186 ήταν το μονοθέσιο που χρησιμοποίησε η ομάδα Benetton Formula κατά τη διάρκεια της σεζόν 1986 της Formula 1 – τη μοναδική σεζόν στην οποία η Benetton αγωνίστηκε με αυτό το σασί, υπό τη σχεδίαση του Rory Byrne και του Ross Brawn. Ήταν επίσης η πρώτη χρονιά της Benetton ως κατασκευαστής μετά την εξαγορά της ομάδας Toleman.
🔧 Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Πλαίσιο: Μονοκόκ κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μέταλλο (carbon fibre/aluminium honeycomb).
- Κινητήρας:
- BMW M12/13, 1.5 λίτρα, 4κύλινδρος σε σειρά, τούρμπο.
- Απόδοση: περισσότερο από 1.350 ίππους σε ρυθμίσεις κατατακτήριων!
- Ήταν ένας από τους πιο ισχυρούς κινητήρες στην ιστορία της Formula 1.
- Τοποθετημένος στο κέντρο, κατά μήκος.
- Κιβώτιο: Hewland, 6 σχέσεων, χειροκίνητο.
- Καύσιμο: Mobil
- Βάρος: Περίπου 560 κιλά (βάσει κανονισμών της εποχής).
- Ελαστικά: Pirelli
🏎️ Απόδοση στην πίστα
Παρόλο που ο B186 ήταν τρομερά ισχυρός, δεν ήταν το πιο σταθερό μονοθέσιο του grid. Το φαινόμενο "turbo lag" ήταν έντονο, και η απόδοση ήταν συχνά άγρια και απρόβλεπτη. Παρ' όλα αυτά, το μονοθέσιο είχε τις στιγμές του:
- 1 νίκη – Grand Prix Μεξικού 1986, με οδηγό τον Gerhard Berger.
- Πολλές παρουσίες στην πρώτη εξάδα, κυρίως χάρη στην ιπποδύναμη και την ταχύτητα σε πίστες όπως το Monza και το Hockenheim.
👨✈️ Οδηγοί
- Gerhard Berger (Αυστρία)
- Teo Fabi (Ιταλία)
Ο Berger ξεχώρισε με την απρόσμενη νίκη στο Μεξικό, ενώ ο Fabi κατέκτησε pole position στην ίδια πίστα – επιβεβαιώνοντας την ταχύτητα του B186 ειδικά στις κατατακτήριες.
🏆 Κληρονομιά
Το B186 άφησε ιστορία ως "το τέρας των τούρμπο", και θεωρείται από πολλούς το πιο ισχυρό μονοθέσιο της δεκαετίας του ’80. Ήταν η βάση πάνω στην οποία η Benetton έχτισε το μέλλον της – και μια δεκαετία αργότερα θα κατέκτησε δύο τίτλους με τον Michael Schumacher.
Ο κινητήρας BMW M12/13, με την ωμή του δύναμη, έμεινε στην ιστορία ως παράδειγμα των ορίων που άγγιξε η F1 πριν την απαγόρευση των τούρμπο από το 1989.
📸 Fun Fact
Ο B186 σε κάποιες δοκιμές υπολογίστηκε ότι έβγαζε πάνω από 1.400 ίππους σε ρυθμίσεις "qualifying" – με πίεση τούρμπο που ξεπερνούσε τα 4 bar! Οι οδηγοί περιέγραφαν την αίσθηση σαν να "εκτοξευόταν πύραυλος".
Comments