⚙️ McLaren MCL39 – Ανάρτηση, Σασί & Μηχανική Συμπεριφορά (Μέρος 3/4)

⚙️ McLaren MCL39 – Ανάρτηση, Σασί & Μηχανική Συμπεριφορά (Μέρος 3/4)

🏁 RACE RADIO - Ακούστε το Άρθρο
1x
Έτοιμο για ανάγνωση

⚙️ McLaren MCL39 – Ανάρτηση, Σασί & Μηχανική Συμπεριφορά (Μέρος 3/4)

Εμπρός Ανάρτηση – Pull-Rod & Anti-Dive

Η McLaren υιοθέτησε pull-rod ανάρτηση εμπρός, συνεχίζοντας την προσέγγιση που ξεκίνησε με την MCL38. Η επιλογή αυτή —αρχικά σπάνια στο grid— είναι πλέον κοινός παρονομαστής των κορυφαίων ομάδων (Ferrari, Red Bull), καθώς επιτρέπει:

  • Χαμηλότερη τοποθέτηση βραχιόνων και rockers, άρα καλύτερο packaging
  • Ελεύθερη ροή αέρα προς τα venturi κανάλια του πατώματος
  • Μείωση του εμπρός CoG

Η γεωμετρία της MCL39 ενσωματώνει υψηλό βαθμό anti-dive μέσω της κλίσης των άνω βραχιόνων προς τα κάτω. Αυτό ελαχιστοποιεί τη βύθιση του εμπρός άξονα στο φρενάρισμα – κρίσιμο για τη διατήρηση της αεροδυναμικής πλατφόρμας και την απόδοση των venturi. Η απόκριση του εμπρός μέρους γίνεται πιο απότομη, ενώ μειώνεται ο “αεροδυναμικός εκτροχιασμός”.

Πίσω Ανάρτηση – Push-Rod & Anti-Squat

Η MCL39 διατηρεί push-rod διάταξη πίσω – επιλογή που έρχεται σε αντίθεση με την pull-rod αρχιτεκτονική της Red Bull και της Ferrari. Τα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν:

  • Καλύτερη απόσβεση και αντιστάθμιση του rear squat κατά την επιτάχυνση
  • Απλοποιημένο linkage σύστημα με μειωμένες στρεπτικές καταπονήσεις στο κιβώτιο
  • Βελτιωμένη δομική σταθερότητα, ιδίως σε corner exits

Η γεωμετρία παρέχει anti-squat μέσω της κατακόρυφης διαφοροποίησης των βραχιόνων – αποτρέποντας την υπερβολική καθίζηση του πίσω άκρου και διατηρώντας το πάτωμα λειτουργικό σε υψηλά φορτία. Αυτό βοηθά στην ομαλή μεταφορά ροπής, αλλά και στον περιορισμό των διαταραχών στο diffuser.

Πλαίσιο & Monocoque

Το σασί της MCL39 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από carbon-fiber monocoque, με πρόσθετα στρώματα kevlar και Zylon στις περιοχές υψηλής φόρτισης. Τα κύρια χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν:

  • Αυξημένη δομική ακαμψία γύρω από το bulkhead και τα suspension pickup points
  • Ενίσχυση πυθμένα με titanium inserts για τη διαχείριση βάρους ballast και προστασίας από kerb impacts
  • Ενσωμάτωση εσωτερικών εξαρτημάτων (μπαταρία, ECU) στο χαμηλότερο σημείο

Η McLaren επανασχεδίασε το bulkhead για να υποστηρίξει την αυξημένη anti-dive γωνία και να διατηρήσει την ακαμψία του chassis υπό δυναμικά φορτία. Το αποτέλεσμα είναι πιο σταθερή πλατφόρμα, με βελτιωμένη απόκριση τιμονιού και φρένου.

Κατανομή Βάρους & Κέντρο Μάζας

Η MCL39 είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί κοντά στο ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των 796 kg (συμπεριλαμβανομένου οδηγού). Η κατανομή βάρους στοχεύει σε:

  • ~46.5% εμπρός / 53.5% πίσω, σύμφωνα με τα όρια της FIA
  • Κέντρο μάζας όσο το δυνατόν χαμηλότερο – επιτυγχάνεται με packaging στοιχείων κοντά στη βάση
  • Χρήση ballast για fine-tuning του balance σε κάθε πίστα

Η συνδυασμένη χρήση pull-rod εμπρός και push-rod πίσω, σε συνδυασμό με το ευέλικτο ballast configuration, επιτρέπει στην ομάδα να διαχειρίζεται δυναμικά το balance ανάλογα με την πίστα και τα χαρακτηριστικά φθοράς ελαστικών.

Συγκριτική Ανάλυση Ανάρτησης & Σασί

🔴 Ferrari SF-25

Pull-rod εμπρός και πίσω, με μέτριο anti-dive. Το σασί εστιάζει στην ακαμψία και στην ευκολία προσαρμογής μέσω μηχανικών ρυθμίσεων. Παράγει υψηλό απόλυτο φορτίο, αλλά μπορεί να εμφανίζει ευαισθησία στις αλλαγές κλίσης.

🔵 Red Bull RB21

Push-rod εμπρός και πίσω, συντηρητικό anti-dive. Απόλυτη εναρμόνιση πλαισίου-αεροδυναμικής, αλλά πιο ήπια μηχανική απόδοση. Διατηρεί το platform control μέσω αεροδυναμικών στοιχείων και όχι μέσω ανάρτησης.

⚪ Mercedes W16

Push-rod εμπρός/πίσω, μέτρια γεωμετρία. Η ομάδα εστιάζει σε σταθερό brake performance και ακαμψία του monocoque. Έμφαση σε προβλεψιμότητα και φιλικότητα προς τον οδηγό.

Μέρος 4: Σύστημα Πέδησης, Cockpit & Εξέλιξη στη Σεζόν.

Comments

Related Articles

Η Αυτοκρατορία της McLaren: Ανάλυση της Κυριαρχίας του 2025 και ο Εμφύλιος Πόλεμος για το Στέμμα
21, AUG

Η Αυτοκρατορία της McLaren: Ανάλυση της Κυριαρχίας του 2025 και ο Εμφύλιος Πόλεμος για το Στέμμα

Georgios Balatzis 0
Read More
Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️
2, JUN

Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️

Georgios Balatzis 0
Read More
Όσκαρ Πιαστρι ο μεγάλος διεκδικητής του τίτλου στη Formula 1
1, JUN

Όσκαρ Πιαστρι ο μεγάλος διεκδικητής του τίτλου στη Formula 1

2Fast 0
Read More