Lewis Hamilton: Το νέο ταξίδι με τη Ferrari

Lewis Hamilton: Το νέο ταξίδι με τη Ferrari

🏁 RACE RADIO - Ακούστε το Άρθρο
1x
Έτοιμο για ανάγνωση

Lewis Hamilton: Το νέο ταξίδι με τη Ferrari

Πώς φτάσαμε ως εδώ

Όταν τον Φεβρουάριο ανακοινώθηκε ότι ο Lewis Hamilton αφήνει τη Mercedes για να ντυθεί στα κόκκινα της Ferrari, ο κόσμος της Formula 1 ταρακουνήθηκε για τα καλά!
Ύστερα από 12 χρόνια γεμάτα τίτλους, νίκες και ανεπανάληπτες στιγμές, ο Βρετανός αποφάσισε να γυρίσει σελίδα στην καριέρα του και να κυνηγήσει ένα νέο όνειρο: να επιστρέψει τη Scuderia στην κορυφή.

Ο ίδιος δεν έκρυψε ότι η απόφαση να φύγει από τη Mercedes ήταν η δυσκολότερη της ζωής του, όμως η προοπτική να αγωνιστεί με τη Ferrari, την πιο ιστορική ομάδα του αθλήματος, ήταν κάτι που – όπως παραδέχτηκε – «δεν μπορούσε να αρνηθεί» ✨.
Το ντεμπούτο του με τη SF-25 ήρθε γρήγορα και μέσα σε ένα κλίμα μεγάλης ανυπομονησίας, αλλά και ρεαλιστικής αναγνώρισης ότι η προσαρμογή δεν θα είναι μια απλή υπόθεση.

Πρώτες εντυπώσεις και προκλήσεις προσαρμογής

Από τις πρώτες ανακοινώσεις και δοκιμές ο Hamilton έδειξε ενθουσιασμό. Μετά τον πρώτο του αγώνα με τη Ferrari, χαρακτήρισε «φοβερό» το να μπει ξανά σε κόκκινο μονοθέσιο και να νιώσει όλη τη «σούπερ συναρπαστική διαδικασία» που προηγήθηκε. Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι η SF-25 ήταν «πολύ διαφορετική απ’ ό,τι είχε ζήσει», επομένως χρειάστηκε χρόνο επαφής ώστε «να τη μάθει». Κατά συνέπεια, ο οδηγός αφιέρωσε τους πρώτους γύρους στους αγώνες κυρίως στο να «στρώσει» την απόδοση, όπως φάνηκε στα αποτελέσματα: στο GP Αυστραλίας ο Λεκλέρκ τερμάτισε 8ος και ο Hamilton 10ος, ένα αποτέλεσμα που αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό τις προσαρμογές που απαιτούνται.

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι κυριότεροι λόγοι δυσκολίας περιλαμβάνουν:

  • Τεχνικές διαφορές μονοθεσίου: Ο Hamilton τόνισε ότι η Ferrari απαιτεί εντατική χρήση engine braking – κάτι που δεν έκανε ποτέ με τη Mercedes – και έχει «πολύ διαφορετικά φρένα» (Brembo αντί Carbon Industrie). Αυτά τα χαρακτηριστικά αλλάζουν τη συμπεριφορά στις στροφές και το φρένο, αναγκάζοντας τον οδηγό να προσαρμόσει το πλησίασμα και την εφαρμογή των φρένων.
  • Οδηγικό στυλ: Ο ίδιος παραδέχτηκε πως χρειάζεται μία «δραστική αλλαγή» στον τρόπο που οδηγεί για να ταιριάξει με τη SF-25. Σε διαφορετικές συνθήκες πίστας, η προσέγγιση της γραμμής, του γκαζιού και της πρόσφυσης διαφέρει. Για παράδειγμα, στη Βαχράιν ο Hamilton είπε ότι το μονοθέσιο «δεν του φαινόταν καθόλου γνώριμο» («alien»), εκφράζοντας πως «όλοι κολλάμε στις συνήθειές μας» και πως πρέπει «να προσαρμόσω τον εαυτό μου στο αυτοκίνητο». Αυτή η ανθρώπινη παράμετρος – η συνήθεια σε ένα σταθερό στυλ οδήγησης επί πολλά χρόνια – αποτελεί σημαντική πρόκληση.
  • Συνεργασία και θέματα ομάδας: Η εναρμόνιση με τον νέο περιβάλλον και συναθλητή (τον Charles Leclerc) είναι ουσιώδης. Ο Hamilton ανέφερε πως πλησιάζει «σταδιακά» τις ρυθμίσεις του Λεκλέρκ και ότι η συνεργασία τους βοηθά στην καλύτερη κατανόηση του μονοθεσίου. Παράλληλα, ο Βασέρ εξήγησε ότι χρειάζεται συνεχής δουλειά πάνω στη ρύθμιση του αυτοκινήτου, τη διαχείριση ελαστικών και ταχύτητας, ενώ παραδέχθηκε πως «δεν αντικαθιστάς 12 χρόνια συνεργασίας σε δύο εβδομάδες ή δύο αγώνες».
  • Χρονικοί περιορισμοί και πίεση αποτελέσματος: Το σύντομο διάστημα προετοιμασίας (μόλις λίγες εβδομάδες από τα επίσημα τεστ) προκαλεί πίεση. Επιπλέον, κάθε απώλεια χρόνου στην καρό σημαία τιμωρείται με χαμηλότερη θέση εκκίνησης. Γι’ αυτό ο Hamilton τόνισε πως πρέπει να «ξεκινήσει καλύτερα» στην επόμενη κούρσα ώστε να έχει «ένα πολύ καλύτερο Σαββατοκύριακο».

Παρά τις δυσκολίες, ο Hamilton επιμένει θετικός. Μετά τον αγώνα στη Σαουδική Αραβία και ανάλυση των δεδομένων, ξεκαθάρισε πως «δεν είναι αδύνατο» να προσαρμοστεί πλήρως – ίσως να χρειαστεί «λίγος χρόνος, αλλά ελπίζω όχι πολύ». Τόνισε επίσης πως ο κύριος στόχος του είναι να «μπει στον ρυθμό» όσο πιο γρήγορα γίνεται, ελαχιστοποιώντας την υπερσάρωση και «ξεκινώντας κάθε Σαββατοκύριακο καλύτερα».

Και τώρα;

Η σεζόν για τον Hamilton και τη Ferrari ξεκίνησε με ανάμεικτα συναισθήματα. Από τη μία, ο ενθουσιασμός να οδηγεί για τον πιο θρυλικό κατασκευαστή του σπορ. Από την άλλη, η αναγκαιότητα να μάθει ένα τελείως διαφορετικό μονοθέσιο, μέσα σε συνθήκες όπου κάθε δευτερόλεπτο μετράει.

Τα πρώτα δείγματα δείχνουν ότι η SF-25 έχει δυνατότητες, αλλά και "ευαίσθητα σημεία", ειδικά σε γρήγορες πίστες και στις αναπηδήσεις στο πάτωμα (bottoming). Οι μηχανικοί δουλεύουν εντατικά σε αναβαθμίσεις, και το νέο αεροδυναμικό πακέτο που έρχεται ίσως αλλάξει το παιχνίδι. Το αν αυτή η πρόοδος θα έρθει εγκαίρως για να επιτρέψει στον Hamilton να διεκδικήσει νίκες μέσα στο 2025, είναι το μεγάλο ερώτημα.

Ο ίδιος, πάντως, δείχνει αποφασισμένος να το παλέψει μέχρι τέλους. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που ο Lewis καλείται να αναμετρηθεί με την αλλαγή και την αβεβαιότητα. Και όπως έχει αποδείξει ξανά και ξανά στην καριέρα του... ποτέ δεν πρέπει να τον υποτιμάς.
Ποιος ξέρει; Ίσως το όγδοο αστέρι του πρωταθλητή να είναι πιο κοντά από ό,τι φανταζόμαστε ⭐.

Comments

Related Articles

Ο Πρίγκιπας των Τροχών
14, JUL

Ο Πρίγκιπας των Τροχών

F1 Stories Team 0
Read More
Jules Bianchi: Το Φως που δεν Έσβησε Ποτέ
13, JUL

Jules Bianchi: Το Φως που δεν Έσβησε Ποτέ

F1 Stories Team 0
Read More
Φέτελ και Αλόνσο: Δύο Μοίρες στην Ίδια Πίστα
11, JUL

Φέτελ και Αλόνσο: Δύο Μοίρες στην Ίδια Πίστα

2Fast 0
Read More