🔧 Mercedes W16 – Μέρος 1ο: «Καρδιά & Νευρικό Σύστημα»

🔧 Mercedes W16 – Μέρος 1ο: «Καρδιά & Νευρικό Σύστημα»

🏁 RACE RADIO - Ακούστε το Άρθρο
1x
Έτοιμο για ανάγνωση

🔧 Mercedes W16 – Μέρος 1ο: «Καρδιά & Νευρικό Σύστημα»

Ο υβριδικός κινητήρας, το ERS, η μετάδοση και το φρενάρισμα μιας σύγχρονης πολεμικής μηχανής

Η Mercedes-AMG W16 του 2025 δεν είναι απλώς ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Είναι μια κινητή επιστημονική δήλωση. Στο πρώτο μας άρθρο, βουτάμε βαθιά στην τεχνολογική καρδιά του μονοθεσίου – τον κινητήρα, το υβριδικό σύστημα, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα φρένα – δηλαδή το απόλυτο powertrain και το «νευρικό σύστημα» του αυτοκινήτου.

🧩 Mercedes-AMG F1 M16 E Performance – Ο εγκέφαλος του θηρίου

Ο V6 turbo κινητήρας 1.6 λίτρων με υβριδικό σύστημα της W16 είναι ίσως η πιο εξελιγμένη εκδοχή του συγκεκριμένου αρχιτεκτονικού τύπου στην ιστορία της Formula 1. Αν και οι κανονισμοί παραμένουν σταθεροί πριν τη μεγάλη αλλαγή του 2026, η Mercedes έκανε λεπτομερείς βελτιώσεις παντού.

🔬 Τεχνικά στοιχεία:

  • 1.6L V6 turbo, έως 15.000 rpm
  • Άμεσος ψεκασμός καυσίμου με πίεση έως 500 bar
  • ERS με MGU-K (ανάκτηση κινητικής ενέργειας) και MGU-H (από θερμότητα εξάτμισης)
  • Ενεργειακή απόδοση άνω του 50% – επιδόσεις που ξεπερνούν ακόμη και αγωνιστικά πρωτότυπα Le Mans

Η MGU-K προσφέρει ως και 160 ίππους επιπλέον για ~33 δευτερόλεπτα, ενώ η MGU-H κρατά το turbo μόνιμα φορτισμένο, εξαλείφοντας το turbo lag. Η ενέργεια είτε αποθηκεύεται είτε μεταφέρεται μεταξύ μονάδων, επιτρέποντας στη Mercedes να έχει εξαιρετικά ευέλικτη απόδοση ισχύος ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε πίστας.

⚡ Το υβριδικό σύστημα έχει ρυθμιστεί για απόλυτη ισορροπία ανάμεσα σε επιθετικότητα και διαχειρισιμότητα, με εντυπωσιακή απόδοση στις εξόδους στροφών αλλά και σε ενεργειακή ανάκτηση στο φρενάρισμα.

🔋 Petronas: Καύσιμο και λιπαντικά υψηλής απόδοσης

Ο κινητήρας τροφοδοτείται από καύσιμο Petronas Primax με 10% βιοαιθανόλη (E10), το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για μέγιστη απόδοση και καθαρό κάψιμο. Η συνεργασία με την Petronas φέρνει εξελιγμένα λιπαντικά (Syntium) που μειώνουν την τριβή και συμβάλλουν στην ενεργειακή απόδοση και την αξιοπιστία 💧

⚙️ Κιβώτιο ταχυτήτων – Ο μαέστρος της μετάδοσης

Η W16 χρησιμοποιεί 8 τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων από ανθρακονήματα με υδραυλική ενεργοποίηση. Η Mercedes επέλεξε να συνεχίσει με το κιβώτιο της W15, με ορισμένες εσωτερικές ενισχύσεις.

💡 Το κιβώτιο είναι:

  • ultra-compact: για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση στο πίσω μέρος
  • καρβονικό: για μειωμένο βάρος και αυξημένη στρεπτική ακαμψία
  • αναπόσπαστο με την ανάρτηση: τα σημεία στήριξης της πίσω ανάρτησης είναι ενσωματωμένα στο κιβώτιο!

Ο επιλογέας ταχυτήτων επιτρέπει ακαριαίες αλλαγές χωρίς απώλεια ισχύος, με την υποβοήθηση υδραυλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων. Η Mercedes εκμεταλλεύεται πλήρως το seamless-shift σύστημα για να διατηρεί αδιάσπαστη τη ροή ισχύος και να αποφεύγει μετατοπίσεις φορτίου που διαταράσσουν την αεροδυναμική.

🛑 Φρένα & Brake-by-wire – Απόλυτος έλεγχος

Τα φρένα είναι καρβονικά (δίσκοι και τακάκια) με εξαεριζόμενες οπές, από την Carbon Industrie. Συνδυάζονται με Brembo 6-πίστονες δαγκάνες για ακριβέστατο φρενάρισμα.

Το πίσω φρενάρισμα γίνεται με Brake-by-Wire (BBW), δηλαδή ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα που συνεργάζεται με την MGU-K για ανάκτηση ενέργειας χωρίς να αλλάζει η αίσθηση στο πεντάλ. Το σύστημα εξισορροπεί υδραυλική και ηλεκτρική πέδηση – απαραίτητο για προβλέψιμο και δυνατό φρενάρισμα.

🔥 Οι δίσκοι λειτουργούν σε θερμοκρασίες έως και 1000°C και μπορούν να επιβραδύνουν το μονοθέσιο από 320 km/h σε σχεδόν 0 μέσα σε 130 μέτρα!

✅ Συνοπτικά – Το πακέτο ισχύος της W16 είναι:

  • Εξαιρετικά εξελιγμένο, χωρίς να είναι ριζικά νέο
  • Αποδοτικό και ευέλικτο, προσφέροντας σταθερότητα και δύναμη σε κάθε πίστα
  • Αξιόπιστο, ώστε οι οδηγοί να εκμεταλλεύονται κάθε γύρο στο όριο χωρίς ανησυχία για θερμοκρασίες ή φθορά

Με λίγα λόγια, η W16 είναι μια καλοκουρδισμένη powertrain-ορχήστρα, που παίζει τη συμφωνία της με ακρίβεια… και θόρυβο turbo 🎶🔥

🚀 Έπεται συνέχεια! Στο επόμενο μέρος: Η Αεροδυναμική Τέχνη – Όταν το σώμα φτιάχνει την ταχύτητα.

Comments

Related Articles

Mercedes W16: Η Παράδοξη Σεζόν 2025
23, AUG

Mercedes W16: Η Παράδοξη Σεζόν 2025

Georgios Balatzis 0
Read More
Ο Russell θριαμβεύει, ο Antonelli ανατέλλει
16, JUN

Ο Russell θριαμβεύει, ο Antonelli ανατέλλει

2Fast 0
Read More
Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️
2, JUN

Aston Martin F1: Γιατί οι Οδηγοί της «Δουλεύουν» Περισσότερο το Τιμόνι; 🤔🏎️

Georgios Balatzis 0
Read More